Senaste nytt

Best Western matchar status på ditt hotellkort

Idag fick jag ett post från BW i brevlådan..

Blev lite chockad när det stod: Welcome as BW Gold Member.
(Jag blev matchad till Diamond Elite men fick hemskickat ett gold kort..?)

"Genom erbjudandet Status Match har vi nu uppgraderat dig till Diamond Elite nivå i Best Western Rewards®. Det är Best Westerns motsvarighet till Hiltons Gold."
 
Mailade deras kundtjänst för Statusmatchning på denna mail bwr.service@bestwestern.com och fick svar och Diamond inom 32timmar.
Snabbt jobbat :)

Thank you for contacting the Best Western Rewards® Service Team!

As per the Promotion Status Match…No Catch we are pleased to inform you that you have been upgraded to Diamond. This is the Best Western Rewards® level that corresponds to Le Club Accor Platinum and Hilton HHoners Gold.

A new card has been ordered for you and will arrive within 4 weeks.
 

andreas

Medlem
Kan meddela att det inte är några konstigheter att göra match åtminstone två gånger per medlemskap. Mitt Diamond gick ut nu i januari men en ny bild på CCG och Le Club Platinum gjorde att jag var Diamond igen samma eftermiddag som jag skickade förfrågan. Bra av BW.
 

FFS

Medlem
Le Club Platinum till Diamond Elite gick bra att matcha för mig också.
Lite kul att jag nu har två hotell-platinum-kort utan att ha bott en enda natt på någon av kedjorna.
Det ska bli ändring på det för jag har faktiskt en Best Western bokning inom kort. Tyvärr är den bokad via hotels.com - innebär det att jag inte kommer att få några förmåner, som uppgradering m.m.?
 

FF#1

Medlem
Le Club Platinum till Diamond Elite gick bra att matcha för mig också.
Lite kul att jag nu har två hotell-platinum-kort utan att ha bott en enda natt på någon av kedjorna.
Det ska bli ändring på det för jag har faktiskt en Best Western bokning inom kort. Tyvärr är den bokad via hotels.com - innebär det att jag inte kommer att få några förmåner, som uppgradering m.m.?

Normalt så brukar man ju inte få poäng via 3:e partsbokningar men det har jag alltid fått på BW.

Flasha kortet vid incheckning eller ännu bättre, kontakta de i förväg och be de regga kortnumret och be snällt om uppgradering.
 

rogeks

Medlem
Fick precis ett trevlig email från BW där dom meddelade att jag fått Diamond Elite status (motsvarande Accor Platinum som jag matchade emot). :) Nu har jag förvisso inte fått kortet i min hand ännu så jag antar att vad som helst kan hända fram tills dess, men det ser bra ut så långt!
Tack för detta och bra gjort av BW.
 
Toppen