Thornado
Medlem
Hej!
Jag anlände tidigare ikväll (strax efter kl 21) till Radisson Blu Edwardian Vanderbilt i London för att bo där 5 nätter.
Receptionisten gick in och pratade med någon på kontoret och kom sen och berättade för mig att hotellet är fullt i natt, så det hade inget rum åt mig. Hon sa att istället skulle de beställa en taxi åt mig som skulle ta mig till Mayfair där jag skulle få bo hela vistelsen. Givetvis kände jag mig nöjd med den "uppgraderingen" och såg fram emot att få bo på Mayfair i 5 nätter. När jag suttit och väntat ett tag så kom sen "night manager" och pratade med mig. Då påstod han att Mayfair inte hade lediga rum alla 5 nätter, så jag kunde få bo där en natt och sen komma tillbaka till Vanderbilt. Jag kände mig dock inte så sugen på att hålla på att byta hotell hela tiden och sa att jag helst ville bo på samma ställe hela tiden (jag vet - egentligen ska man ju byta hotell varje natt för att maximera antalet stays, men....).
Då erbjöds jag att istället få bo på Radisson Sussex, vilket jag accepterade, trots besvikelse över att det inte blev nåt av Mayfair. En fördel med Sussex är att det ligger på gångavstånd till de flesta av mina möten denna vecka. Fick även £50 rabatt på första natten som "plåster på såren", plus ett löfte om att jag ska bli uppgraderad till ett bättre rum imorgon.
Nu sitter jag här på världens minsta rum och är lite mer tveksam till det hela.
Framförallt så kollade jag när jag kom hit på clubcarlson.com och där verkar det då finnas rum på Mayfair att boka för hela min vistelse - man börjar ju undra om de bara helt enkelt tyckte att det skulle bli "för dyrt" att låta mig bo hela tiden på Mayfair och därför sa att det inte fanns något rum.
Dessutom verkar det som att "uppgraderingen" jag ska få imorgon blir till ett twin room. Jag tycker att de åtminstone borde ha kunnat ge mig ett Business Class room med tanke på allt krångel och då jag dessutom är CCG.
Vad tror ni? Är det bara att släppa detta och le och vara glad, eller kan det löna sig att gnälla lite till hotellet/Club Carlson kundtjänst/någon annan?
Jag anlände tidigare ikväll (strax efter kl 21) till Radisson Blu Edwardian Vanderbilt i London för att bo där 5 nätter.
Receptionisten gick in och pratade med någon på kontoret och kom sen och berättade för mig att hotellet är fullt i natt, så det hade inget rum åt mig. Hon sa att istället skulle de beställa en taxi åt mig som skulle ta mig till Mayfair där jag skulle få bo hela vistelsen. Givetvis kände jag mig nöjd med den "uppgraderingen" och såg fram emot att få bo på Mayfair i 5 nätter. När jag suttit och väntat ett tag så kom sen "night manager" och pratade med mig. Då påstod han att Mayfair inte hade lediga rum alla 5 nätter, så jag kunde få bo där en natt och sen komma tillbaka till Vanderbilt. Jag kände mig dock inte så sugen på att hålla på att byta hotell hela tiden och sa att jag helst ville bo på samma ställe hela tiden (jag vet - egentligen ska man ju byta hotell varje natt för att maximera antalet stays, men....).
Då erbjöds jag att istället få bo på Radisson Sussex, vilket jag accepterade, trots besvikelse över att det inte blev nåt av Mayfair. En fördel med Sussex är att det ligger på gångavstånd till de flesta av mina möten denna vecka. Fick även £50 rabatt på första natten som "plåster på såren", plus ett löfte om att jag ska bli uppgraderad till ett bättre rum imorgon.
Nu sitter jag här på världens minsta rum och är lite mer tveksam till det hela.
Framförallt så kollade jag när jag kom hit på clubcarlson.com och där verkar det då finnas rum på Mayfair att boka för hela min vistelse - man börjar ju undra om de bara helt enkelt tyckte att det skulle bli "för dyrt" att låta mig bo hela tiden på Mayfair och därför sa att det inte fanns något rum.
Dessutom verkar det som att "uppgraderingen" jag ska få imorgon blir till ett twin room. Jag tycker att de åtminstone borde ha kunnat ge mig ett Business Class room med tanke på allt krångel och då jag dessutom är CCG.
Vad tror ni? Är det bara att släppa detta och le och vara glad, eller kan det löna sig att gnälla lite till hotellet/Club Carlson kundtjänst/någon annan?