Senaste nytt

Resa Stockholm Oslo ToR 17e maj

jsn

Medlem
Hej

Nu är det många år sedan jag var i Oslo på 17e Maj, och i år infaller denna dag på en lördag...

Jag försöker leta biljetter, men det jag hittar är flera SAS dit på morgonen, men sista SAS-flighten hem går redan kl 16 vilket känns som alldeles för tidigt. Det går en SAS 18.50 till CPH, men då missar man MCT med 10minuter för sista flighten till Stockholm.

Det finns även en AirBaltic via Riga på kvällen, går 19.** från Oslo och landar strax efter 23 på Arlanda. Men en kombination av SAS ut på morgonen och AirBaltic hem på kvällen går att hitta för ca 1300SEK via tyska webresebyråer (med allt vad det innebär).

Men finns det någon här som kan hitta bättre förbindelser?


Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Oslo
När vill/behöver du resa ut? Lö 17/5 förmiddag (typ vara framme kl 9-12)
När vill/behöver du komma hem? Lämna Oslo Lö 17/5 så sent som möjligt men fortfarande komma tillbaka till ARN Lö kväll
Hur länge vill du vara borta? Några timmar över dagen
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Ekonomi alternativt Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst *A, men andra konstruktiva tips mottages gärna
Vad är din budget? Max 5000kr
Vad är det viktigaste för dig? Så sen avgång från Oslo som möjligt men fortfarande komma hem till Arlanda på kvällen samma dag eller tidig natt (typ kl 1 eller så).
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Skulle fler vara intresserade av att göra en sådan här resa?
 

Nemo

Medlem
Det är helt dött på Gardermoen 17.mai, jag flög hem då den vägen för 2 år sedan, knappt någon som flög heller. Kan dock tänka mig att det är fler barnaskaror, orkestrar och flaggor inne i Oslo.

EDIT: Nu är jag ju själv inte norrman, så vad vet jag. Men det jag märkt utifrån belastning på legevakten är att det är mest livat kvällen före, dvs 16.mai. Liknar kanske hur vi firade Lucia förr i tiden, dvs kvällen den 12 dec?
 
Last edited:

aminchini

Medlem
Alt. 1:
Avgång/Ankomst Oslo: 09:10/10:10 Norwegian
Avgång/Ankomst Stockholm: 19:25/23:10 AirBaltic
1081:-

Alt. 2:
Avgång/Ankomst Oslo: 09:20/10:20 SAS
Avgång/Ankomst Stockholm 19:25/23:10 AirBaltic
1139:-
 
Toppen