Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Akt

Medlem
Kan tipsa om "The Wayfarer", en hotellrestaurang ja, men ack så god lobster roll och grillad tonfisk de serverar.

Kan även höja en varningens finger för Maze, trodde i min enfald att en av Gordon Ramseys restauranger skulle servera mat som var bättre än random restaurang i Stockholm av normal kvalité, ack så fel jag hade. Det var inte dåligt alls, men det var inget speciellt heller vilket gör att den middagen kunde intagits någon annanstans och gett oss besökare mer.

En rolig upplevelse var The Stanton Social som serverade lite amerikanska tapas. Konstiga kombinationer för en svensk (kyckling på våffla???), men gott ändå.
 
Last edited:
K

KavlingeDude

Guest
Ninja på Hudson Street alla ggr.
Morimoto på 10th (88) alla ggr.
Nippon på 155 E 52nd St - deras fugu är den bästa jag har testat.

Sedan tycker jag att Aquavit är helt OK även om det är en turistfälla men mitt svenska hjärta pumpar likväl extra.
 
K

KavlingeDude

Guest
Ninja på Hudson Street alla ggr.
Morimoto på 10th (88) alla ggr.
Nippon på 155 E 52nd St - deras fugu är den bästa jag har testat.

Sedan tycker jag att Aquavit är helt OK även om det är en turistfälla men mitt svenska hjärta pumpar likväl extra.
 

spritfet

Medlem

Agö

Medlem
Nu behöver jag lite initierade tips här. Reser till New York på torsdag, bokade för en vecka sedan. Det innebär att det förstås är kört på de flesta intressanta ställen jag vill besöka.

Kriterier:

1. Bra ställen för att äta ensam. Jag äter ofta ensam, har således inga problem med det, men det är alltid trevligt med t.ex. ett Chef's Table eller bardisk att äta vid och snacka lite med andra matintresserade. Mindre kul att äta en femtimmars avsmakningsmeny i en sober matsal. Utgår från att det finns gott om ställen som matchar detta kriterium.

2. Gärna mat som man inte äter bättre i Europa (tänker främst på franskt och italienskt). Gärna udda kök.

3. Prisläge kan variera eftersom jag har gott om tid.

4. En intressant vinmeny/ölmeny är att föredra. Med intressant menar jag (återigen) dryck som inte lätt går att få tag på hemma. Jag är t.ex. förtjust i amerikanska viner (får man säga så utan att häda...?), man har väl smittats av trenden "Pinot från Oregon" här hemma.

Har ni några tips som matchar ett eller flera kriterier ovan vore jag mkt tacksam!
 

jumbooze

Medlem
Nu behöver jag lite initierade tips här. Reser till New York på torsdag, bokade för en vecka sedan. Det innebär att det förstås är kört på de flesta intressanta ställen jag vill besöka. Kriterier: 1. Bra ställen för att äta ensam. Jag äter ofta ensam, har således inga problem med det, men det är alltid trevligt med t.ex. ett Chef's Table eller bardisk att äta vid och snacka lite med andra matintresserade. Mindre kul att äta en femtimmars avsmakningsmeny i en sober matsal. Utgår från att det finns gott om ställen som matchar detta kriterium. 2. Gärna mat som man inte äter bättre i Europa (tänker främst på franskt och italienskt). Gärna udda kök. 3. Prisläge kan variera eftersom jag har gott om tid. 4. En intressant vinmeny/ölmeny är att föredra. Med intressant menar jag (återigen) dryck som inte lätt går att få tag på hemma. Jag är t.ex. förtjust i amerikanska viner (får man säga så utan att häda...?), man har väl smittats av trenden "Pinot från Oregon" här hemma. Har ni några tips som matchar ett eller flera kriterier ovan vore jag mkt tacksam!
Har du tittat på om det finns någon "social eating" där man äter hemma hos någon? Ej testat själv men försökt få till det när jag varit ute.

Typ denna tänkte jag på
http://www.eatwith.com/#!/list/united+states/New+York
 
Last edited:
Toppen