Senaste nytt

Rykte: Förändringar i koncepten fr.o.m 1:a mars 2014?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Aurora

Guest
Jag tycker t.ex. att jag ser den här i varje SAS-reklam.

Visa bifogad bild 23832

Hvilket er hvorfor jeg lurer på hvorfor folk tror at alt kommer til å endre seg på grunn av et rykte - når ingen ting er bekreftet. Det er kanskje greit å ikke ta på seg negativitetshatten og vente til man får tydeliggjort hva eventuelle endringer blir...
 

ESSA

Medlem
Hoppas på sänkta priser och noll alkohol i economy.
De som vill ha nåt till maten/kaffet får köpa småflaskor i taxfree att förtära.
Fler har råd att flyga med SAS. Bara de som verkligen måste ha alkohol under flighten ser till själva att skaffa detta.
Mindre vikt för SAS att lasta planet med, mindre jobb före flight... Eller inte... Fler reser ju i högre klass och nånstans måste de ju få plats med deras champagne! ;-)

Snillen spekulerar. ;-)

Nu är det ju inte nån större vits att spekulera då vi får veta på fredag.
Men kanske kan redaktionen utse en vinnare av oss som spekulerade närmast? ;-)
 

Dr. Miles

Expert
De som vill ha nåt till maten/kaffet får köpa småflaskor i taxfree att förtära.
Det får man inte göra egentligen enligt Conditions of Carriage, om du menar alkoholdrycker.

Conditions of Carriage - SAS

SAS skrev:
Article 18: Other conditions

Carriage of you and your Baggage is also provided in accordance with certain other regulations and conditions applying to or adopted by us related to operational safety, punctuality and Passenger convenience.
These regulations and conditions as varied from time to time are important. They concern among other things; the carriage of unaccompanied minors, disabled Passengers, pregnant women, sick Passengers, restrictions on use of electronic devices and items, transportation of certain dangerous articles and prohibition against smoking and prohibition against consumption of alcoholic beverages onboard which have not been served/sold by our cabin crew.
Regulations and conditions concerning these matters can be downloaded from our web site Travel info - SAS at any time.
 

Jacob

Medlem
Nu är det ju inte nån större vits att spekulera då vi får veta på fredag.
Men kanske kan redaktionen utse en vinnare av oss som spekulerade närmast? ;-)
Haha! :D

Nu har jag faktiskt lite mer kött på benen och sitter och försöker sätta mig in i allt. Redan en drös följdfrågor som jag ska försöka få svar på. Ska göra mitt bästa att få ihop en riktigt bra och tydlig artikel.
 

Glenn E

Medlem
Hoppas på sänkta priser och noll alkohol i economy.
De som vill ha nåt till maten/kaffet får köpa småflaskor i taxfree att förtära.
Fler har råd att flyga med SAS. Bara de som verkligen måste ha alkohol under flighten ser till själva att skaffa detta.
Mindre vikt för SAS att lasta planet med, mindre jobb före flight... Eller inte... Fler reser ju i högre klass och nånstans måste de ju få plats med deras champagne! ;-)

Du har precis beskrivit Dohas flygplats i Qatar.
Fullt av all möjlig alkohol i business terminalen och dess louncher, ingen alkohol i Ekonomi terminalen och dess louncher och restauranger (Förutom Business loungen för andra flygbolag än Qatar) och fullt av mini flaskor i tax free butiken.:confused:
 

Adam

Medlem
Är det bara på long som det blir ändringar, eller oxå kort och Europa? Ngn som vet? Måste boka biljetter idag inom Europa, kanske ska våga SAS-Plus då istället för Swiss
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen