Senaste nytt

Asiana flight försvann från min USDM bonusresa bokning!

palmen

Moderator
Nu hände det mig också, de raderade 2 legs för mig med ANA.
SIN-HND ANA B787 C
HND-FRA ANA B777 F

Upptäckte det av en slump idag och har precis spenderat 2 timmar med en supervisor på us airways som fick fixa ihop det. Han var stenhård på routingregler och skulle ha extra skatter trots att det var dom som tabbat sig från första början.
Fick i alla fall till att flyga jorden runt istället, hemresan blir enligt följande
NRT-ORD ANA B777 F
[Stopover]
ORD-PHL US Airways Domestic First
PHL-FRA LH A343 C
FRA-CPH-ARN SK C

Inte helt nöjd med deras ovilja att fixa rotuings åt mig, men som tur var fanns det ju åtminstone F kvar med ANA.
Blev av med NRT-SIN med United F tack vare detta, vilket man iofs kanske inte behöver gråta blod över.
 

Magino

Medlem
Nu hände det mig också, de raderade 2 legs för mig med ANA.
SIN-HND ANA B787 C
HND-FRA ANA B777 F

Upptäckte det av en slump idag och har precis spenderat 2 timmar med en supervisor på us airways som fick fixa ihop det. Han var stenhård på routingregler och skulle ha extra skatter trots att det var dom som tabbat sig från första början.
Fick i alla fall till att flyga jorden runt istället, hemresan blir enligt följande
NRT-ORD ANA B777 F
[Stopover]
ORD-PHL US Airways Domestic First
PHL-FRA LH A343 C
FRA-CPH-ARN SK C

Inte helt nöjd med deras ovilja att fixa rotuings åt mig, men som tur var fanns det ju åtminstone F kvar med ANA.
Blev av med NRT-SIN med United F tack vare detta, vilket man iofs kanske inte behöver gråta blod över.

Grymt att det löste sig och att du kommer få uppleva NH F :) Men att de var stenhårda på routing reglerna håller jag nog inte med om då de bokade om dig Asien-Europa via USA som inte är tillåtet. Helt klart bra jobbat av dig att lösa detta.
 

palmen

Moderator
Grymt att det löste sig och att du kommer få uppleva NH F :) Men att de var stenhårda på routing reglerna håller jag nog inte med om då de bokade om dig Asien-Europa via USA som inte är tillåtet. Helt klart bra jobbat av dig att lösa detta.

Jag försökte få till att ha Tokyo som destination och sen flyga till Hong Kong/Taipei/Shanghai som stopover, sen tillbaka via HND och till Frankfurt. Det var dock tvärnej på det man fick inte passera samma stad igen enligt supervisorn och man var tvungen att flyga närmsta vägen. Samma supervisor lät mig dock flyga jorden runt vilket jag själv blev förvånad över men då hade vi redan suttit 1 timme i telefon.

Alternativet hade varit att flyga hem med NH First 1 dag tidigare till FRA utan någon detour i Asien. Jorden runt fick väl funka, ska bara avslöja för polaren i Chicago att jag kommer förbi i år igen :)

På något sätt ska jag få tillbaka min change fee på 150$ som jag betalade för 2 månader sedan när jag bokade om denna resa, får se hur det går också.
 

Swisser

Medlem
Verkar jobbigt att behöva hålla koll på gjorda USDM award bokningar. Normalt sätt brukar de väl skicka ett emejl och upplysa en om att det har skett ändringar betr flighter i bokningen. Bra att det löste sig för er. Man får väl hålla extra koll på sina USDM bokningar.
 

palmen

Moderator
Verkar jobbigt att behöva hålla koll på gjorda USDM award bokningar. Normalt sätt brukar de väl skicka ett emejl och upplysa en om att det har skett ändringar betr flighter i bokningen. Bra att det löste sig för er. Man får väl hålla extra koll på sina USDM bokningar.

Inget mail eller något annat, jag upptäckte det i och med att jag var inne för att titta andra saker. Fick upp att en SAS-flight hade ändrat tid som jag godkände och såg då att det saknades flighter.
Flighten BKK-HND hade också flyttats fram 1½ timme, ingen större fara i och med att jag har en lång layover på BKK.
 
Toppen