Senaste nytt

Vad gör man med 55000p på sitt Flyine Blue konto?

rvarttinen

Medlem
Brukar själv mest använda poängen till att uppgradera från ekonomi till affärsklass. Om du vill göra något sådant; kolla att du skaffar biljetter i uppgraderingsbara klasser. Har dock lyckats uppgradera på plats vid incheckning från, normalt, icke uppgraderingsbar biljett, men då fått betala mellanskillnaden till nästa nivå som funkar (märkligast är nog att det alltid kostat $100 varje gång...).
 

johan_fbg

Medlem
Har dock lyckats uppgradera på plats vid incheckning från, normalt, icke uppgraderingsbar biljett, men då fått betala mellanskillnaden till nästa nivå som funkar (märkligast är nog att det alltid kostat $100 varje gång...).

Menar du att uppgraderingen sker enligt följande:

1. Du köper en icke-uppgraderingsbar biljett i exempelvis ekonomi.

2. Du betalar $100 för att "uppgradera" din biljett till (i det här fallet) Y, B, M, U eller K.

3. Du använder Flying Blue-miles för att uppgradera din "nya" biljett till en högre bokningsklass.

$100 låter som en rimlig summa för att skaffa sig en uppgraderingsbar biljett!
 

agehall

Medlem
Jag har alltid åkt på fare difference, så det kan bli betydligt mer än $100. Riktigt surt när jag en gång ringde och bokade en biljett och specifikt bad om en viss bokningsklass men fick en annan, som kostade €25 mindre än den jag ville ha. Resultatet var att det kostade €25 + €75 change fee för att få en biljett som gick att uppgradera.
 

rvarttinen

Medlem
Menar du att uppgraderingen sker enligt följande:

1. Du köper en icke-uppgraderingsbar biljett i exempelvis ekonomi.

2. Du betalar $100 för att "uppgradera" din biljett till (i det här fallet) Y, B, M, U eller K.

3. Du använder Flying Blue-miles för att uppgradera din "nya" biljett till en högre bokningsklass.

$100 låter som en rimlig summa för att skaffa sig en uppgraderingsbar biljett!

Japp! Det är min erfarenhet. Det har jag varit med om några gånger när jag åkt från SFO (-> CDG).
 

Bringman

Medlem
2. Du betalar $100 för att "uppgradera" din biljett till (i det här fallet) Y, B, M, U eller K.

Har också några flying blue poäng som jag borde göra något vettigt med.

"Uppgraderar" ni biljetten i samband med incheckning i Sverige eller går detta att lösa vid tranfer på AMS/CDG?
 

agehall

Medlem
Du ska försöka uppgradera så fort som möjligt, genom att ringa FB. Kolla att det finns tillgänglighet och ring sedan.

Min erfarenhet är även att personalen på ARN inte kan hantera uppgraderingar utan man får fixa det på AMS/CDG om man inte gjort det innan man reser.
 
Toppen