Senaste nytt

Car service Bangkok

Fedup

Medlem
Tjenixen.
Farsans birthday så bokade in honom och frugan till BKK i C med TK. Ringde sedan hotellet och bokade transfer från airport -> hotellet och de sa 2000 baht för en BMW. Orkar inte bry mig så mycket, men låter ganska högt, samma pris som att åka Uppsala -> Arlanda, och det är ju ändå thailand vi snackar om :p.

Tänkte kolla om någon kan tipsa om någon bra car service som kan användas inom BKK samt till flygplatsen när de väl ska tillbaka? Gärna någon reputabel firma, med någorlunda rimliga priser :)

Tack för hjälpen

(Jag har aldrig varit i Thailand och märkt att dem flesta legenderna på forumet frekventerar Thailand/Bangkok :))
 
Last edited:

rlager

Medlem
Tjenixen.
Farsans birthday så bokade in honom och frugan till BKK i C med TK. Ringde sedan hotellet och bokade transfer från airport -> hotellet och de sa 2000 baht för en BMW. Orkar inte bry mig så mycket, men låter ganska högt, samma pris som att åka Uppsala -> Arlanda, och det är ju ändå thailand vi snackar om :p.

Tänkte kolla om någon kan tipsa om någon bra car service som kan användas inom BKK samt till flygplatsen när de väl ska tillbaka? Gärna någon reputabel firma, med någorlunda rimliga priser :)

Tack för hjälpen

(Jag har aldrig varit i Thailand och märkt att dem flesta legenderna på forumet frekventerar Thailand/Bangkok :))

Hej !
Jag använde denna firma när vi var i Thailand i januari. Tre olika transfers. Bra chaufförer, fräscha bilar och bra pris.
Limousine Thailand car rent, car rental, Airport transfer in Bangkok, Phuket, Chiang mai, Pattaya
 

011430121

Medlem
Tjenixen.
Farsans birthday så bokade in honom och frugan till BKK i C med TK. Ringde sedan hotellet och bokade transfer från airport -> hotellet och de sa 2000 baht för en BMW.
Känns som ett "normalt pris" när man bokar via hotellet.
Om man bokar en taxameter taxi ligger priset på ca 500-600 Bath, men det varierar ju vart man skall i stan
Om Du inte har varit i Thailand, boka och packa väskan!
 
K

KavlingeDude

Guest
Tjenixen.
Farsans birthday så bokade in honom och frugan till BKK i C med TK. Ringde sedan hotellet och bokade transfer från airport -> hotellet och de sa 2000 baht för en BMW. Orkar inte bry mig så mycket, men låter ganska högt, samma pris som att åka Uppsala -> Arlanda, och det är ju ändå thailand vi snackar om :p.

Tänkte kolla om någon kan tipsa om någon bra car service som kan användas inom BKK samt till flygplatsen när de väl ska tillbaka? Gärna någon reputabel firma, med någorlunda rimliga priser :)

Tack för hjälpen

(Jag har aldrig varit i Thailand och märkt att dem flesta legenderna på forumet frekventerar Thailand/Bangkok :))

400 kr för en BMW eller 80 kr för en kådistaxi - valfritt :)
Iofs är det en M3/M5/M6 så är det klart prisvärt men troligtvis är det en 5 serie det handlar om och då skulle jag nog ta en lokal droska.
Beroende på när de landar så kan tåget vara ett alt.
 
K

KavlingeDude

Guest
Kan rekommendera följande:
Din vän i Bangkok | Transfer to Bangkok

Thailändsk kille uppvuxen i Sverige. Det blir så mycket mer än en taxiresa. Pratar perfekt svenska. Han kan ge massor av tips och är jättetrevlig.
Kan rekommenderas.

han är OK men lite "dyr".

ta dig till Suk soi 11 - där kryllar det av billigare alternativ med alla "flavours" - allt från riktiga hardcore sexturer till buddistiska stigmatiseringar eller "vanligt" turismstuk.
 

Voyageur

Medlem
Missförstå mig på rätt sätt, men åker man C till BKK borde väl 2000baht/350kr inte vara en betydande summa.... speciellt för att slippa de penga kåta vanliga taxibilarna.
 
K

KavlingeDude

Guest
Missförstå mig på rätt sätt, men åker man C till BKK borde väl 2000baht/350kr inte vara en betydande summa.... speciellt för att slippa de penga kåta vanliga taxibilarna.

Tycker inte att de är särskilt pengakåta med tanke på hur vi beter oss här på forumet och våra statusproblem. Speciellt inte med tanke på att det är fastpris till och från flygplatsen. 400 THB om du vill åka långsamt, dvs lite motorväg, eller 500 THB om du vill åka mycket motorväg.
 

Voyageur

Medlem
I teorin ja men i praktiken en annan historia. Har tagit taxi ett tiotal gånger från Subhvarnabhum flygplatsen och kan med handen på hjärtat lova att fast pris existerar lika lite som demokrati i Thailand. Nu brukar de visserligen bara begära 600-800baht för resan, men fyrsiffrigt har ändå förekommit. Tråkigt att behöva haggla om priset det första man gör efter tullen, för att inte säga de eviga "my brother has a shop" fraserna :)
 
Toppen