Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

FF#1

Medlem
Checkade just in på Scandic Star i Solentuna, fick uppgradering från economy room till Superior.
Kände mig tvungen att boka en natt på Scandic pga 5000p erbjudandet
 

sembl

Medlem
Grattis, det hotellet var en av de första att erbjuda bara sviter en gång i tiden till standardpris. Men då var det inte under Scandic flagg.

Hur är inredningen fortfarande kvar på 90 talet ? eller har de mordeniserat rummen ?
 
Av hundratals nätter på Scandic har jag bara blivit uppgraderad en gång och det var på just Star Sollentuna... men det var många år sen.
 

FF#1

Medlem
Grattis, det hotellet var en av de första att erbjuda bara sviter en gång i tiden till standardpris. Men då var det inte under Scandic flagg.

Hur är inredningen fortfarande kvar på 90 talet ? eller har de mordeniserat rummen ?

Det renoveras för fullt, snackade med byggjobbarna som hade fika när jag åt frukost. Mitt rum eller minisvit var renoverad, enklare inredning men nytt väldigt fint badrum med både dusch och bad.
 

jonten

Medlem
TopFloor medlem, 80-90 nätter per år. Blir ofta uppgraderad när jag bor 1 natt, 2-4 nätter är det svårare.

Men det är inte alltid jag vill bli uppgraderad, jag gillar kabin-rummen. Dvs de utan fönster, mörkt man sover så gott. Så det har hänt att de uppgraderat och jag har bett dem nedgradera igen...

Har jag bokat ett vanligt rum kan det hänt att jag bett om queensize säng, och då kommer en uppgradering till bättre rum med två 90-sängar... (vilket jag inte vill ha då jag värdesätter sängen mer mer...)
För min del så skiter jag i badrockar, kaffe-kokare osv när jag jobbar, ev kan en soffa/fåtölj vara ok.
När jag utnyttjar frinätter så är jag mer på, skickar mail och helt fräckt hänvisar till 90 nätter per år och ber om bättre rum.
 

MegaFlyer

Medlem
Japp, blivit uppgraderad på Scandic i Pori. De hade just renoverat övervåningen och hade minisuiter med bastu. Var bokad i någon 17 kvm...

Annars så kan jag tycka att Scandic är mycket ojämna i kvalitén, och i pris. Lång resa mellan tex Scandic Anglais vid Stureplan till Scandic Sollentuna, Gävle eller Backa, där mycket kärlek skulle behövas. Scandic Alvik är schysst, bla är deras konferans mycket trevlig.

I de flesta fall är det förhandling som gäller. Jag är beredd att lägga en 100-200 ur egen ficka för att få en uppgradering. Ett klassiskt sätt är att fråga efter uppgradering, få ett prisförslag på ett rum några kategorier över och sedan förhandla på priset. Kommer man sent på kvällen och rummet ändå kommer att stå tomt, då gäller det för repan att få ut så mkt yield som möjligt. Av någon anledning har jag lyckats med detta flera ggr i Finland och i Frankrike.
 

sembl

Medlem
MegaFlyer Scandic Backadal,väcker många minnen. Avverkade säkert 300 nätter där under 3 år. Vi blev lite extra behandlande med hockeybiljetter, vi fick bestämma flippret, och andra gratisevent. Rumment var apdåliga utan ljudisolering och jag och min kollega fick de första rummen med platttv. Fantastiskt. frukosten var däremot mycket över Scandic standard då de hade massa busslaster med kinseser som bodde där som kom från Oslo.
 

Dstorm

Ny medlem
Jag blev senast uppgraderad på Scandic Alvik, anledningen var att jag hade namnsdag enligt tjejen i receptionen.
Jag fick en Svit på översta våningen med egen terrass. Annars ett riktigt fint Scandic hotell..
/Daniel
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen