Senaste nytt

Ny sensationell flyglinje på gång från Växjö, vilken är destinationen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Xilan

Medlem
Förutom att det är spännande vilken destinationen blir är det väldigt spännande att se om den är sensationell eller inte.
Direktcharter till Karibien tycker jag knappast är sensationellt. Inte heller att väcka liv i den gamla CPH-linjen. Europeisk storhub? Ja, det skulle väl vara en smärre sensation med tanke på dagens utbud från flygplatsen.
Hmm... Man har lagt ribban ganska högt.
 

Palazzi

Medlem
Tror LH-gruppen kan uteslutas, de verkar inte satsa på små flygplatser i Norden. Norwegian tror jag inte på, de verkar också akta sig för liknande linjer...

KLM är väl det internationella bolag som kanske skulle kunna avvara en mindre flygplanstyp, och de har ju liknande koncept till LPI...
SAS till CPH tycker jag inte heller känns otänkbart....

Som någon nämnt finns det ju ett stort underlag med tyskar som har stugor i närområdet, men jag tror inte LH satsar på leisure-flyg. Air Berlin däremot gör det till Bornholm, Visby, Arvidsjaur mfl...

Mitt slutgiltiga tips är: Air Berlin, för säsongslinje... (i en inledande fas)
 

MarcusC

Medlem
Kan hålla med om att Berlin och Air Berlin Dash400 känns mest logiskt...men är TXL en av världens största flygplatser...?
TXL är ju inte ens på Topp 15 i Europa?

Funderar på om Turkish skulle kunna va "galna" nog...att öppna upp en linje ett par dagar i veckan till IST?


"Växjö Småland Airport inbjuder till presskonferens för att informera kring den nya flyglinjen som startar i maj 2014. Flyglinjen trafikerar en av världens största flygplatser och för de som vill, vidare hur långt som helst! Anslutningen skapar också god förutsättning för tillväxt inom regionens besöksnäring."
 

Xilan

Medlem
"Växjö Småland Airport inbjuder till presskonferens för att informera kring den nya flyglinjen som startar i maj 2014. Flyglinjen trafikerar en av världens största flygplatser och för de som vill, vidare hur långt som helst! Anslutningen skapar också god förutsättning för tillväxt inom regionens besöksnäring."
Ja då stryker vi CPH.
Har man haussat upp det så kan det knappast vara tala om annat än CDG, AMS, FRA eller LHR.
LHR har knappast plats för så "tunna" linjer så den kan vi nog också stryka direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen