Senaste nytt

Passagerare fick lämna planet - LH808 igår kväll

KNA

Medlem
Lufthansa är rätt noga med att paxen skall vara hyfsat nyktra. För ca 1,5 år sedan var jag ansvarig för en grupp kunder som vi tagit ner till Hannover för mässbesök. Sent på kvällen hade vi en flight till München för att besöka Oktoberfesten följande dag. En av gästerna var så pass dragen att personalen vid gaten inte ville släppa på honom. Efter en ganska lång diskussion med personalen så fick jag med min kund, mot löfte att jag skulle sitta bredvid och "ansvara" för att han inte drack något på planet.
Sällskapsresan invalido - YouTube
 

Dr. Miles

Expert
Även THAI skötte sig bra angående överförfriskad människa före boarding.

Jag flög Köpenhamn-Phuket-Bangkok ganska nyligen och jag vill säga att jag var imponerad av THAI vid flera tillfälle.

Det första var att THAI tog problemet med berusade människor på allvar.

I Köpenhamn försökte markpersonalen i gaten att avvisa en gubbe i 50 års åldern som var överförfriskad redan före boarding.
Han fick komma till gaten genom att han gick med på att kabinpersonal inte skulle servera någon alkoholdrycker till honom under flygning och hans inköpta alkohol från taxfree skulle förvaras av kabinpersonalen.
http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/15383-thai-det-haer-gjorde-ni-bra.html#post202597
 
Toppen