Senaste nytt

Virgin Atlantic Flying Club nästan som Star Alliance?

ACervin

Medlem
Snubblade in på Virgin Atlantics hemsida nu när dom matchat BA business erbjudande. Blev lite förvånad när deras partner airlines i deras lojalitetsprogram ser ut som Star Alliance, nästan. Fick snabbt bläddra tillbaks till *A men där fanns inte Virgin Atlantic med. Jag trodde att flygbolagen höll sig till en allians. Här kan man alltså flyga SAS på poäng intjänade på Virgin. Någon som har erfarenhet av denna allians som verkar ganska omfattande?
 

Roger J

Medlem
De är ju inte med i någon allians, men för några år sedan var det mycket snack om att de skulle gå med i Star Alliance. Kan tänka mig att alla dessa partneravtal härrör från det tidigare scenariot.
Skulle ju vara en klockren medlem i Star Alliance med tanke på One World-dominansen i Storbritannien.
 

Dr. Miles

Expert
Bästa scenariot för mig är, att Virgin Atlantic köper bmi och bli medlem hos Star Alliance.
Jag tror inte att det händer dock...:(
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Jag brände regelbundet mina Virgin poäng på SK under 2007 och 2008. 20,000 t/r i economy mellan LHR och ARN. Virgin är fristående men ägs ju delvis av SQ bl.a. Tittar man på Flying Club sidan verkar det som man kan tjäna FC poäng på SAS fortfarande men inte spendera.
 

ACervin

Medlem
Är det någon skillnad mellan en Allians och ett antal partnerflygbolag som i VIrgin Flying Clubs fall? Gemensam lounge access etc?
 

Gnopps

Medlem
Är det någon skillnad mellan en Allians och ett antal partnerflygbolag som i VIrgin Flying Clubs fall? Gemensam lounge access etc?
Vanligtvis är alliansflygbolag betydligt mer integrerade och erbjuder samma förmåner till varandras resenärer. Partnerflygbolag beror mer på avtalet om man är partners bara när det gäller poäng eller om man som resenär får några förmåner hos dem.
 
Toppen