Senaste nytt

Mat i Lufthansa business class inom Europa

Jonas C

Medlem
Sverige till Tyskland har varit kall mat så länge jag kan minnas (10 år). Tidigare valde jag ofta SAS till FRA då jag inte tyckte om Lufthansas mat.

För 10-11år sedan fick man samma kalla måltid i Economy som man idag får i Business Class på ARN-FRA. Vill minnas att de ändrade till en macka/bagel när SAS införde Buy On Board senare under samma år.
 

drW

Medlem
Förstår inte riktigt vad du menar med förutsättningsbart. Ska det vara förutsägbart?

En tumregel jag använder är att aldrig gå på planet hungrig oavsett sträcka/bolag om jag flyger Y/C.

Det jag menar är att jag gärna vill veta vag jag kan förvänta mig. Det finns en fördel med att kunna veta om man får ett mål som man blir mätt på eller om det bara är ett litet mellanmål. Kan hjälpa till vid planering av resrutter. Tex tycker jag att BA har ett förutsägbart och bra system där jag ungefär vet vad jag får vid olika tider och sträckor. Men det kan kanske bero på min begränsade kunskap om LH.
 

MarcusC

Medlem
ajetyhe3.jpg

Muc-Got inget speciellt....fisk & kyckling...
 
Hej A380*G - detta med ett antal olika servicekoncept/nivåer på olika rutter har jag hört talas om på annat håll - vet du (eller någon annan) om det finns information om detta någonstans, alltså vilka rutter som får vilken nivå på servering vid vilka tidpunkter? Det skulle vara mycket värdefullt att känna till det bättre.
 

Agö

Medlem
Maten på de här bilderna ser ju direkt oaptitlig ut.

Fråga till er frekventa LH-resenärer: ska man äta ordentligt innan flight med LH i C kl. 19 till FRA (från Köpenhamn)?
 

Senator

Moderator
Maten på de här bilderna ser ju direkt oaptitlig ut.

Fråga till er frekventa LH-resenärer: ska man äta ordentligt innan flight med LH i C kl. 19 till FRA (från Köpenhamn)?

Svar ja.... Käka alltid innan man åker i affärsklass från CPH :) I min erfarenhet har nästan alla flighter med alla bolag jag har åkt i affärsklass med från CPH (BA, LH, SK, LX, och OS) sämre service än från ARN då flighterna är mycket kortare..
 

Agö

Medlem
Svar ja.... Käka alltid innan man åker i affärsklass från CPH :) I min erfarenhet har nästan alla flighter med alla bolag jag har åkt i affärsklass med från CPH (BA, LH, SK, LX, och OS) sämre service än från ARN då flighterna är mycket kortare..

Japp, det är man tyvärr van vid :mad:
 
Toppen