Senaste nytt

Uppgradering hos Finnair, har någon erfarenhet av det?

andreijas

Medlem
Någon som har erfarenhet av Finnairs campains? Sitter och funderar på en resa till New York till våren och trillade då in på Finnair, 3700 ToR.

Hur fungerar det med uppgraderingar av dessa stolar, brukar det fungera med poäng eller €€?
Några andra erfarenheter med finnair longhaul åt det hållet? jag brukar använda dem till Shanghai och då tycker jag det är en helt ok produkt.

Original rubrik: Finnair campain
Ändrad av AHO
---
 
Last edited by a moderator:

Jacob

Medlem
Är du medlem i Finnair Plus kan du uppgradera till business class för 45000 poäng enkelresa från Helsingfors till New York. Uppgraderingen får du bekräftad i förhand.

Ser dock att även detta står:
Antalet bokningsklasser som tillåter uppgradering av reseklass är begränsat.
Skulle kunna innebära att det finns bokningsklasser som inte tillåter uppgraderingar, men det står inte vilka.
 
Är du medlem i Finnair Plus kan du uppgradera till business class för 45000 poäng enkelresa från Helsingfors till New York. Uppgraderingen får du bekräftad i förhand.

Ser dock att även detta står:
Antalet bokningsklasser som tillåter uppgradering av reseklass är begränsat.
Skulle kunna innebära att det finns bokningsklasser som inte tillåter uppgraderingar, men det står inte vilka.

Jag har försökt göra upgrade men fick då information från Finnair Plus kundservice att bokningsklasser: Kampanj, Economy Saver och Economy Special / Economy 25% och 50% bokningskategorier. Det var dock 2 år sen så du bör kontakta AY kundservice och fråga vilka regler gäller idag.

Hoppas detta hjälper dig vidare.
 

JonW

Medlem
Jag har för mig att alla klasser på Finnair iofs går att uppgradera, men att man bara direktbekräftar ett visst antal uppifrån och ner så att säga. Resten får köa.
Jag bokade förra veckan 6 longhaul legs i economy i div bokningsklasser, och fick mer eller mindre direkt igenom voucher-uppgraderingar på fem av dom, den sjätte fortfarande väntlistad.
Nu är ju jag platinum, men vad jag kunnat utläsa ska det bara ge mig prio på väntlistan, inte dispens från nåt förbud att uppgradera för låga bokningsklasser.
 

andreijas

Medlem
Tack för feedbacken, nu är det iaf bokat, new york i mars för ringa 3700 svenska kompisar, helt enkelt tokbilligt.

Det e i klass "w" så vi får se om det går och om det inte kostar mer än det smakar,
hur är business produkten åt det hållet? Skiljer det sig ngt från asien?

Vh
 
Toppen