Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

mash

Medlem
Riyadh, Saudiarabien.
- Miserabel smutsig flygplats med fulla lounger och immigration som kan ta timmar.
- Taxis av dålig standard vars chaufförer i regel försöker blåsa dig.
- Livsfarlig snabb rörig trafik, de flesta förare verkar ha hittat körkortet i ett flingpaket.
- Inga bra möjligheter att ta promenader utomhus.
- Dyra hotell med undermålig standard och städning, ointressanta restauranger med medelmåttig mat.
- Ingen alkohol och heltäckta kvinnor.
- Begränsat med nöjen.
- Högljudda böneutrop som börjar kl 5 på morgonen, de flesta ställen stänger i regel också över bönen-stunden.

Det är en intressant och underhållande upplevelse första gånger, mindre roligt tionde gången eller när man blir fast där över helgen :)
 

FlyingFire

Medlem
Sapa, norra Vietnam
- Det finns tre alternativ att ta sig dit:
Tåg - lägsta möjliga standarden, tar 12 h från Hanoi
Buss - smala vägar, alla kör som dårar, olyckor är inte ovanliga
Taxi - ingen pratar engelska, kör som dårar, hittar inte
- dålig standard och kallt på hotellen
- en miljon försäljare som följer efter dig hela tiden och inte ger sig förrän du går in på ditt hotell
- överlag väldigt dyrt jämfört med resten av Vietnam
- den omtalade utsikten och naturen är inte vackrare än att ta sig till Kebnekaise, vilket är både billigare, bättre transportsätt och bättre mat på fjällstationen.

Har senaste 4 åren avrådit flera vänner från att åka dit, vill ni se norra Vietnam, lägg en tvådagarsrutt i Halong Bay istället, och struna i Sapa.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ett nytt ställe jag gärna inte besöker igen
Rio International airport (GIG) Terminal 2.
Vid incheckning fanns det inget annat förutom möjlighet att checka in, när man väl kommit igenom security och var i avgångshallen fanns det inte en enda restaurang, det enda som gick att få i matväg var några mackor. Den mest bedrövliga terminal jag någonsin vistats på. Skavsta framstår som 5-stjärnigt jämfört med GIG T2.
Enda som var positivt var att det fanns "el-stolpar" lite utspritt så man kunde ladda telefonen.

Tänkte att det kunde vara värt att betala för en lounge men det erbjöds enbart "snacks" för 50$ inträde så jag skippade det också.
Hur ska de klara fotbolls-vm och sommar-os är vad jag undrar...
 
Egypten i sig är hemskt. Hurgada är inget upplyftande. Visst finns det sevärdheter med pyramiderna som man ska se en gång. Miljön och maten är kass. Dykningen är enda skälet varför jag åkt dit vid 4 tillfällen.
 

Rustscheff

Medlem
Mitt personliga hatobjekt: St Vincent. Fullständigt nergången huvudstad där portieren erbjöd sig att gå ut och hämta mat åt oss pga omgivningarna. Bodde på fyrstjärnigt boutiquehotell. På vägen till hotellet fick vi kliva över 4 (fyra) st fulla sovande individer på trottoaren under 300 m gång. 3 scam-försök medan vi väntade på färjan till Bequia. Bequa däremot, är toppen.
Tips: chartra med SVG air om Ni skall till Bequia.
 

miles

Medlem
Egypten i sig är hemskt. Hurgada är inget upplyftande. Visst finns det sevärdheter med pyramiderna som man ska se en gång. Miljön och maten är kass. Dykningen är enda skälet varför jag åkt dit vid 4 tillfällen.
Kan bara hålla med. Till Röda havet åker jag dock gärna, snabbt som fan till liveaboarden så jag slipper det egyptiska fastlandet och sen lika snabbt från dykbåten igen (som det är möjligt) är min melodi :)
 
Toppen