Senaste nytt

Hur länge gäller SAS EuroBonus Gold status?

Dr. Miles

Expert
Jag statusmatchade min bmi Diamond Club Gold mot SAS EuroBonus Gold via SAS Hong Kongs webbsida i 2012 och jag fick status fram till slutet av 2013.

Jag fick EuroBonus Gold på mitt gamla (svenskt) kort endast till årets slut.

När jag loggade in i SAS EuroBonus webbsida såg jag att jag är fortfarande SAS EuroBonus Gold, trots att jag flög varken 50 flygningar med SAS/Wideroe eller 50.000 baspoäng med Star Alliance.

Screenshot20140207_7.png

Jag trodde att statusen gällde 12 månader
Mitt kvalificeringsperiod är jan-dec. Skulle det inte sluta min status i dec 2013?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för snabba svar. Man kan lita på att man får snabbt och korrekt svar inom 10 minuter* här. :)

*Förutsättning är frågan ställs rätt tidpunkt av dagen.
 

tob

Medlem
Jag har bara SAS co-branded kreditkort (Diners, Amex och MasterCard) och på inget av dem står det något giltighetstid av EuroBonus Gold status, endast kortets giltighetstid.

Kortet får väl samma giltighetstid som statusen? Jag har både MC och Diners och båda är giltiga till juni i år vilket stämmer väldigt överens med att jag har kvalificeringsperiod till 31/3 + 3 månader extra giltighet.
MC skaffade jag till och med så sent som i december efter att jag redan hade fixat guld även för nästa period men fick ändå giltighetstid till 06/14.
 
Toppen