Senaste nytt

Tips önskas. Stockholm-Bangkok 26/12/2014- 7-8/1/2015

Hej,
planerar resa med en kompis till Thailand. Vi kommer bo på hans hus i Hua Hin så behöver inga tips för själva boendet.
Alltså ställer följande fråga. När är det bästa perioden att boka biljetter till en resa som är så pass långt fram i tiden? Jag har kollat på SAS hemsidan och hittar hyfsat bra allternativ via Peking till Bangkok med kombination av SAS och Thai alt Air China. Annat som jag kikat är också Turkish via IST och får C biljetter på runt 14000kr om jag skulle boka idag.
Vill helst använda *A bolag för resan och gärna undvika Lufthansa, men SAS, Singapore, Turkish och Thai funkar bra. Utresan skulle vara 26 december 2014 på kvällen och hem 7e eller 8e januari 2015.
Vad säger ni?
mvh,
Tommy
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
SAS brukar ju köra direkt CPH-BKK under vintern men priser/tidtabell tycks ej vara online än. Mitt intryck är att du gillar SAS och det kan ju vara värt att invänta de flighterna för att maximera upplevelsen. Borde vara god tillgång till OT-uppgraderingar under semestersäsongen, dessutom.
 

Dr. Miles

Expert
Vänligen använd INTE förkortningar i rubriken. Det är också viktigt att budskapet av din fråga framgår tydligt i rubriken.

Dålig exempel:
  • Tips om ARN-NYC i C medt OW
  • Oslo-Bangkok
Bra exempel:
  • Söker: Stockholm-New York i Business class med oneworld
  • Söker: Oslo-Bangkok i Business class i mars 2014

Hur söker jag billiga biljetter?

Ni kan också söka själv priser på olika onlineverktyg.
ITA Softwares ITA Matrix Airfare search är ett bra verktyg.
Om ni har frågor om hur man använder ITA Matrix kan ni kolla följande sidor.
  1. Learn the basics
  2. http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/793-ita-matrix-hjaelp-tips.html (i denna tråd kan du också ställa frågor)

Visa bifogad bild 23095

Det finns en bra guide av Gnopps. Det är värt att lägga ner några minuter att läsa denna artikel.
Den stora guiden till billigare flygbiljetter - BusinessClass.se
http://www.businessclass.se/forum/f...fragemallen-naer-startar-trad.html#post155743

Om man söker bara på fasta datum kan man också söka på Google.
Än så länge tjänsten är inte aktiv i Skandinavien men det går att välja bl a .com (priserna visas i USD), .co.uk (priserna i GBP), .fr och .de (priserna visas i EUR)

Flights - Google Search

Resultatet visas väldigt fort jämfört med ITA Software. Det går också filtrera med flygallianser, kabinklass, tid etc.

Visa bifogad bild 23439
http://www.businessclass.se/forum/f...agemallen-naer-startar-trad-2.html#post211898
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Vi har just åkt med Turkish till Bangkok. Utresan med ny Airbus 321 till Istanbul och ny Airbus 330 mellan Istanbul och Bangkok var mycket njutbar. Returen med Airbus 340 respektive Airbus 320 inte lika kul. Helt ok men inte alls lika bra. Flygplansmodell byts frekvent men 330 verkar vara standard.
 

taxvalp

Medlem
Hej!
Vi har just åkt med Turkish till Bangkok. Utresan med ny Airbus 321 till Istanbul och ny Airbus 330 mellan Istanbul och Bangkok var mycket njutbar. Returen med Airbus 340 respektive Airbus 320 inte lika kul. Helt ok men inte alls lika bra. Flygplansmodell byts frekvent men 330 verkar vara standard.

Nja, i vinter har de kört hårt med wetleasad och bedagad Boeing 777-300ER till Bangkok som inte direkt är någon premiumupplevelse, möjligen med undantag av de få platserna i "first". Åke själv med en sådan på rutten för ett par veckor sedan och det var sådär...
 

Tockstew

Medlem
Det går två flygningar till Bangkok TK 64 och TK 68. PÅ TK 68 har de som taxvalp skriver kört en 777 från Jet airways. På TK 64 är det dock i huvudsak 330 alt 340 som körts.
 
Toppen