Senaste nytt

SAS EuroBonus Gold (EBG) bagagetag tråd

Roger J

Medlem
Problemet har väl varit när man haft ett kreditkort kopplat, då har SAS utgått från att man använder det och skickar inte ut något nytt vanligt Eurobonus-kort (förståeligt!) samt att man inte kunnat beställa ett nytt sådant på hemsidan (konstigt!).
Men som sagt, vill man ha ett vanligt kort eller nya bagage-taggar är det ju bara att skicka ett mail.
 

Mr Carter

Medlem
Bagagetaggar kan man väl fortfarande beställa via hemsidan?
Och som många andra påtalat i andra trådar är de ju riktigt dåliga, åtminstonde "gummisnodden" man fäster de i. Det är andra gången den lossnar från mitt incheckade bagage, på två resor. 100% lost EBG tag alltså.
 

agehall

Medlem
Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på. Visst, gummisnoddarna är inte snygga, men jag har inte haft några som helst problem med att de går sönder.

Jag sätter mina tags i handtaget ovanpå väskan. Sedan stoppar jag in tagsen under handtaget, så att de skyddas lite där och inte slänger runt löst. Det verkar funka jättebra.
 

agehall

Medlem
Jo, men jag förstår inte hur allas gummisnoddar går sönder hela tiden. Jag har som sagt var inte haft några som helst problem med mina.
 

rob74

Medlem
Kanske dags att byta namn på den här tråden till "Indraget EBG-kort i loungen och utdragen EBG-snodd på väskan"... ;)

Har mest haft problemet med att snodden håller så tajt att själva plastbrickan har gett upp och spruckit. Kvar på väskan: en gummisnodd. :p
 

Roger J

Medlem
Jag gillar inte heller plastremmarna. De kännns billiga. Men noterar att till och med denna tag inte fick bättre:

concorde_tag_sm.jpg
 

rob74

Medlem
rob74:21257 skrev:
Har mest haft problemet med att snodden håller så tajt att själva plastbrickan har gett upp och spruckit. Kvar på väskan: en gummisnodd. :p

... vilket faktiskt just i detta nu inträffade - med mitt handbagage!?! Med gamla läderremmen, dessutom. :eek:
 
Last edited:
Toppen