Hej!
Givetvis vill jag slippa betala när SAS uppgraderade mig med poäng. Hade Optiontown godkänt min uppgradering på en gang vilket de inte gjorde så hade allt varit frid och fröjd och jag hade givetvis nöjt mig med detta. Min kritik är att SAS stödjer mig helhjärtat och T.o.m. ringer OT och sager åt de att betala tillbaka pengarna eftersom det är SAS som uppgraderat mig. Sedan kovänder de och tar tillbaka allt, efter att jag lagt ner massa tid på SAS inrådan att "bråka" med OT?
Det verkar som de inte är helt synkade I sitt agerande.
Hmm, skickade du in allt underlag till Optiontown, som boadingpass, e-ticket, bekräftelsemailet mm?
Det är känt att det kan uppstå problem när poäng och OT-uppgraderingar "krockar".
Samma sak hände mig före jul, fick en "subject to availability" upgrade varpå min poänguppgradering kickade in före. Nu läste jag att du gjort en gateuppgradering, vilket ju är ett annat case.
Jag skickade in en begäran om återbetalning till OT och för cirka två veckor sedan fick jag pengarna tillbaka utan problem eller diskussion.
Men om du nu får tillbaka poängen av SAS istället så är ju det bättre, då får du ju poängen för den uppgraderade klassen eftersom det är OT-uppgraderingens regler som gäller.