Senaste nytt

Tier Points-optimering mot Shanghai

johhenrik

Medlem
Jag flyger ju till Shanghai åtminstone 4ggr per år och undrar lite om det finns möjligheter till TP-optimerade resor så som man kan göra med BA/AA till västkusten i USA? Jag har kollat runt lite på bl a FlyerTalk, men det är oftast BA/AA som alla "bra tricks" verkar finnas. Är det några här inne som gjort några bra TP-runs till Kina?

Efter min AA/BA-resa till SFO strax innan jul har jag ju blivit lite sugen.
 

henrik l

Medlem
Cathay Pacific brukar ha bra deals ex-TPE. Men jag tror nog att henrik l i vet mer om detta :)

Som #Dr Miles skriver så är det ex TPE som som främst gäller och då till CGK. Håller själv på att söka det gamla vanliga "TP-runnet", TPE-HKG-CGK i april. Det är lite knepigt att komma ned mot 4500 kr och tillbaka 00.10 flighten som jag gjorde i höstas. Runt 5300 kr, med stop antingen i CGK, eller HKG är det billigaste jag hittar just nu. Ett annat alternativ som diskuterades för ett (140+140)*2 run som vi diskuterade i somras är med Malaysian ex TPE, där man då kunde hitta TPE-KUL-BOM/DEL för runt 7-8 000 kr. (Sorry gjorde ett snabbsök men hittade inte den tråden). Precis som med CX, bokar man Malaysian på deras hemsida och dom brukar visa deals på deras lokala sidor.
 

Homer

Medlem
Toppen