Senaste nytt

Nya First class på Lufthansa

Gus

Medlem
Du har en väldigt härlig upplevelse framför dig! Jag reste med LH F 747-400 för två månader sedan och jag är fortfarande mållös över hur bra det var! :) Det är fantastiskt att ha både en säng och en stol till sitt förfogande! Om du gillar gin så rekommenderar jag att du provar den tyska ginen "monkey 47" i FCL. Den innehåller 47 olika örter, plockade i Schwarzwaldskogen!
 

Jakob K

Medlem
Är inbokad på Lufthansa Frankfurt - Orlando på torsdag i deras nya First Class.
Någon som testat detta och kan ge en liten försmak av vad som väntar?
Förstår att man inte kan nyttja First Class terminalen i Frankfurt eftersom vi ansluter från Arlanda men First Class loungen i "vanliga" terminalen lär väl inte vara helt fel den heller.......
Kommer också att testa Cabforce som kommer och hämtar hemma i Stockholm och kör gratis till Arlanda lagom innan check in, inte helt fel:)

Lite OT, men: Har du fått nån vettig bekräftelse från Cabforce? Jag har en bokning en bit fram i tiden och har inte fått nån voucher - dessutom svarar deras kundtjänst inte på mail än så länge.....

mvh
 

Rustscheff

Medlem
Saxat från LH hemsida:

"If you are waiting for your flight at Frankfurt in our First Class Lounge in Pier B, there is also a limousine service available to take you to your aircraft if it is departing from a non-gate position. This service applies to Lufthansa flights to non-Schengen and non-EU countries which are taking off from a non-gate position from departure area B or from Piers A or C. From the First Class Lounge in Pier A, the limousine service is also available for Lufthansa flights to Schengen countries which are departing from a non-gate position." :

Ergo-du får limo t planet om du har en non-gate position, och om du har en gate i pier A eller C om du är i FCL B. Går den från B behöver du ingen limo...Från FCL A har du limo om du har en non-gate position. Lösning-har du gott om tid, mer än 2 h-spring till FCT. I annat fall-gå till FCL B..
 
Last edited:
Toppen