Senaste nytt

Mileage Run (MR) för att uppnå Diamond - Nya BC resor?

famhanssons

Medlem
Jag befinner mig i ett läge där jag behöver ca 20 000 poäng för att nå Diamond. Även om vi befinner oss i ett tidigt skede av informationen kring Eurobonus 2.0 så tyder allt på att det åtminstone kommer finnas större utbud av Award tickets och detta gör det intressant för mig.

Nu till min fråga; Jag har märkt att det är ett antal BC:ar som behöver lite poäng och undrar om vi kan försöka göra något i likhet med Prag resorna. Jag är osäker på vad som är mest effektivt men har noterat att man i alla fall kan åka ARN-BCN-ARN för ca 2800 med 10 000 poängs intjäning.

Finns de några som är intresserade av att hänga med någonstans och finns det någon som har bättre ideer på MR? Företrädesvis över dagen men inte nödvändigt.
 

jth

Medlem
Generellt är det resorna inom Europa i A-klass (Plus) med farebasis ASERTY i den längsta klassen ( Greece, Israel, Malta, Portugal, Spain & Turkey) som då generar 8000 poäng ToR (plus EBG-bonus) som är värda att titta på. Dessa kan man få för ca 2000-2500 kr som billigast, och de priserna dyker upp på lite olika destinationer titt som tätt. Under hösten har bla BCN och MAD haft dessa priser och nu under våren blir vi ju ett gäng som gör samma resa till ATH på billiga A-klass biljetter.
Man kan få ihop lite mer poäng om man lyckas bygga en resa med connection i OSL eller CPH, och då kan även resor till 3000-poängsgruppen vara intressanta (dvs 6000 p ToR) (Croatia, France (Marseille, Nice), Iceland, Italy & Switzerland).
En till faktor är om man kan få ihop en resa med vändande plan inom MCT (Minimum connection time), och även hur enkelt det är att vända på flygplatsen med avseende på säkerhetskontroller etc. Jag såg nyligen en utmärkt sammanställning över olika flygplatser i Europa och hur bra de var med tanke på detta i en annan tråd.

Håll utkik i "mileage run"-tråden, där brukar dessa billiga A-klasspriser postas rätt fort, eller slava lite med ITA någon dag varje vecka för att hitta de billiga alternativen.
Edit: en snabb sökning med ITA visar att den 6/4 kan du åka ARN-ATH-ARN för 2144 kr i A-klass, till exempel.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Själv så siktar jag på en helgresa CPH-IAD-CPH och hoppas på OT för att få 3xpoängen enl julkalender. 60K poäng & EBD hade varit trevligt
 
Toppen