Senaste nytt

Vägglöss/bedbugs hur förhåller ni er till internetrapporter?

drW

Medlem
Har inplanerad resa till USA i vår och har dessutom en hustru som är något över genomsnittet nojig vad gäller insekter som bits. I stort sett var och varannat hotell i USA har "bedbug alerts" på nätet. Hur förhåller ni er till sådana rapporter? På flera hotell vi tittat på finns det inga rapporter om vägglöss på tripadvisor men väl på särskilda vägglössrapporteringssidor. Skulle vara intressant att höra om era erfarenheter då många av er bor så mycket på hotell runt om i världen. Inspekterar ni alltid rummen? Har ni bivit bitna? Har ni fått med er vägglöss hem?
 

agehall

Medlem
Tja, du har inte så mycket att välja på om du sk till vissa städer i USA. De har problem med detta och det är inte så mycket man kan göra åt det.

Jag har själv inte blivit biten, iaf vad jag har märkt... Jag försöker inspektera rummet när jag kommer dit och har hitintills inte hittat något som ser misstänkt ut. Sedan försöker jag också minska risken att få med mig saker hem, genom att hålla väskor stängda och inte ha smutstvätt liggandes framme. Det är väl inget felsäkert sätt, men det borde iaf minska risken.
 

johhenrik

Medlem
Ja, jag håller med agehall, du har inte mycket att göra. Du kommer nog hitta rapporter online om bedbugs etc på många hotell. Jag har hundratals nätter i USA och har aldrig råkar ut för det Jag har också säkert hundra nätter i Dubai och aldrig råkat ut för det där heller. Dock hade jag med en kollega en gång och han drabbades. Så risken finns, men jag skulle ju inte säga att den är stor.
 

Kricka

Medlem
Jag är lite nojig vad gäller bedbugs och brukar kolla på bedbugalerts innan jag bokar ett
hotell. Det ger ingen 100% säkerhet då gästen innan dig kan ha haft dem med sig.. Gör
som agehall att jag inte låter kläder ligga framme, håller väskan stängd och håller min
väska så långt från sängen det går.
När man läst om hur besvärligt det är att sanera en lägenhet/ett hus blir man lätt lite nojig.
 

drW

Medlem
Ja jag tror ni har rätt. Ett tillfälle där man får hantera risken då den inte går att undvika. Tittar ni överhuvudtaget på rapporterna? Undviker ni i så fall hotell med enstaka rapporter?
 

agehall

Medlem
När man läst om hur besvärligt det är att sanera en lägenhet/ett hus blir man lätt lite nojig.

Jag vet inte ens om jag vågar mig på att läsa om det... ;)

Men, om man tänker steget längre - hur många har faktiskt råkat ut för bed bugs OCH råkat få med sig dem hem? Risken bör vara extremt liten...


Btw, en moderator kanske kan lägga in en fråga "Har du råkat ut för bedbugs? Ja/Nej" i den här tråden - det kan ju vara så att en del skäms (även om det inte är något man ska skämmas för - man kan ju inte påverka det själv öht!) för att ha råkat ut för bed bugs.

Ja jag tror ni har rätt. Ett tillfälle där man får hantera risken då den inte går att undvika. Tittar ni överhuvudtaget på rapporterna? Undviker ni i så fall hotell med enstaka rapporter?

Nej, jag har slutat med det. De finns överallt på Manhattan tex. Spelar ingen roll vad det är för hotell. Bed bugs struntar i om det är 5* eller 1*...
 

johhenrik

Medlem
Personligen gör jag inte det, men numera bor jag bara på bra hotell. Det är absolut inte en garanti, men jag tror det är mindre vanligt med bedbugs på InterContinental än på en dassig Holiday Inn Express. Kanske är fördomsfullt av mig, så jag kanske får äta upp det. :)
 

agehall

Medlem
Det är rätt fördomsfullt, ja. De finns på i princip samtliga hotell i NYC. Frågan är bara om just du råkar hamna på ett rum ihop med dem eller inte.
 
Toppen