Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 lucka 15 - trippla poäng till USA

Harnos

Medlem
Någon som har bokat innan, men rest inom perioden, som fått trippla poäng? Jag ska snart ge mig av till Chicago och är såklart nyfiken på hur det blir i mitt fall. Trippla hade ju såklart varit riktigt bra!
Funkade utmärkt för mig, lyckades dessutom kombinera det med "Boka din resa nu, så får du 26 000 Extrapoäng utöver din vanliga poängintjäning på en t/r resor med SAS i SAS Business eller SAS Plus till USA eller Asien" så i mitt fall CPH-ORD-CPH gav 10 750 + 10750 + (10 750*4) + 26 000 = 90 500 EB :)
 

Vaniljvodka

Medlem

Funkade utmärkt för mig, lyckades dessutom kombinera det med "Boka din resa nu, så får du 26 000 Extrapoäng utöver din vanliga poängintjäning på en t/r resor med SAS i SAS Business eller SAS Plus till USA eller Asien" så i mitt fall CPH-ORD-CPH gav 10 750 + 10750 + (10 750*4) + 26 000 = 90 500 EB :)

Hur långt efter avslutad resa fick du in de 26.000 poängen från oktober-kampanjen? Jag kom hem 15/1 och har fortfarande inte fått dom.
 

Harnos

Medlem
Hur långt efter avslutad resa fick du in de 26.000 poängen från oktober-kampanjen? Jag kom hem 15/1 och har fortfarande inte fått dom.

5 dagar efter avslutad resa, landade CPH 23/1 och hade poängen på kontot 28/1 dom kom samtidigt som trippelpoängen, vanliga poängen för flighten fick jag dagen efter.
 

jumbooze

Medlem
Funkade utmärkt för mig, lyckades dessutom kombinera det med "Boka din resa nu, så får du 26 000 Extrapoäng utöver din vanliga poängintjäning på en t/r resor med SAS i SAS Business eller SAS Plus till USA eller Asien" så i mitt fall CPH-ORD-CPH gav 10 750 + 10750 + (10 750*4) + 26 000 = 90 500 EB :)
Gött, dubbelwhammy, hur länge pågick 26k kampanjen?
 

Caru

Medlem
Jag flyger GOT-ARN-ORD-LIT i C under perioden och är anmäld till kampanjen. Ringde i två dagar och inte fått något vettigt svar av någon agent. Tills idag då jag ringde igen och fick beskedet att min bokning inte ger trippla poäng eftersom min slutdestination inte är ORD. Förstår att jag inte får trippla poäng för sista leget som flygs med UA men borde jag inte få det för resten av flighterna?

"Trippla poäng (dubbla Extrapoäng + ordinarie Baspoäng för resan) Flyg till Washington går via Köpenhamn. Trippla poäng ges på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo. Poängantalet varierar beroende på destination."

Står inget om att slutdestinationen måste utföras på SAS-skrot?
 

johhenrik

Medlem
Jag flyger GOT-ARN-ORD-LIT i C under perioden och är anmäld till kampanjen. Ringde i två dagar och inte fått något vettigt svar av någon agent. Tills idag då jag ringde igen och fick beskedet att min bokning inte ger trippla poäng eftersom min slutdestination inte är ORD. Förstår att jag inte får trippla poäng för sista leget som flygs med UA men borde jag inte få det för resten av flighterna?

"Trippla poäng (dubbla Extrapoäng + ordinarie Baspoäng för resan) Flyg till Washington går via Köpenhamn. Trippla poäng ges på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo. Poängantalet varierar beroende på destination."

Står inget om att slutdestinationen måste utföras på SAS-skrot?

Om det är så så är det ju rent bedrövligt måste jag säga. Jag tvivlar på att SAS IT kan koda den kontrollen som krävs för att hantera en sådan regel. ;)
 

Caru

Medlem
Om det är så så är det ju rent bedrövligt måste jag säga. Jag tvivlar på att SAS IT kan koda den kontrollen som krävs för att hantera en sådan regel. ;)


Ne antagligen är det ju så men känns ju rätt surt att gå miste om 40 000 extra poäng för att sista leget är med UA. En flight som är 1 timme och 40 min och som är i en economyclass-config.....Borde jag ringa igen och be att få prata med en supervisor? När jag fråga om han var 100% säker gav han ett minst sagt tveksamt "Ja" till svar.
 

johhenrik

Medlem
Well, jag har haft en som var säker på att man inte gick upp i status förrän ens innevarande år var klart, då fick man sin nya status som man tjänat in föregående år. Inte förrän jag sagt "men snälla nån, vad pratar du om" ungefär 5 ggr (eftersom han också svarade på en fråga jag inte ställt :) ) så sa han att han skulle kolla med en supervisor. Den nivån var det på den snubben i deras kundtjänst... :)
 
Toppen