Senaste nytt

Förslag på biljett med Spanair till Alicante

GillBates

Medlem
Sitter och planerar en resa med familjen till Alicante till sommaren. Hittar en resa från ARN via BCN till ALC med Spanair i bokningsklass Z (drygt 2000kr tor). Om jag tittar på Aegean Miles&Bonus så verkar det som att Z inte ger några miles, kan detta verkligen stämma? Jag är på jakt efter *A guldkort i första hand, men tänkte kanske låta barnens miles gå in på BMI i familjepotten. Är det någon som har förslag på fiffig flygbiljett från arn eller helst got till alc som kan ge lite miles.
 

090034208

Medlem
Bokningsklass Z hos Spanair krediteras med 100% intjäning till Aegean Miles&Bonus. Det är inte Businessclass hos Spanair utan Economy
 

Marcus01

Medlem
Glöm inte att Spanair använder Optiontown och att du kan uppgradera din biljett...
Försök få till en uppgradering. Eco hos JK är TRÅNGT!! Jag fick igenom en uppgradering via Optiontown och det är stoooor skillnad i benutrymme. Stolarna är lika värdelösa men ändå, dessutom får du ju fler poäng!
 

Bonden

Medlem
Försök få till en uppgradering. Eco hos JK är TRÅNGT!! Jag fick igenom en uppgradering via Optiontown och det är stoooor skillnad i benutrymme. Stolarna är lika värdelösa men ändå, dessutom får du ju fler poäng!

Min värsta 2 timmars tripp var med JK, ekonomi som ger enormt trånga säten (jag är normallång) plus att jag lyckades boka en plats där det inte gick att luta sätena, något som personen som satt framför mig gladeligen gjorde. 737:an vi åkte med kändes dessutom ordentligt sliten..

Nu var resan väldigt kort, men jag skulle definitivt inte rekommendera någon annan att åka ekonomi med spanair..
 

mry

Medlem
Jag brukar flyga SAS till ALC och SAS börjar väl flyga direkt till ALC från ARN nästa år? Det har känts som mycket bättre val än Spanair om man säger så...
 

GillBates

Medlem
Tack för svaren. Jag skall absolut titta på SAS istället. Jag har aldrig provat Optiontown, men är det alla bokningsklasser som kan resultera i en uppgradering (eller beror det aktuellt flygbolag). Om vi är 4 pers som åker blir det väl dessutom svårare att få till en uppgradering eller kan man ställa så att antingen alla får eller ingen?
 

090034208

Medlem
Tack för svaren. Jag skall absolut titta på SAS istället. Jag har aldrig provat Optiontown, men är det alla bokningsklasser som kan resultera i en uppgradering (eller beror det aktuellt flygbolag). Om vi är 4 pers som åker blir det väl dessutom svårare att få till en uppgradering eller kan man ställa så att antingen alla får eller ingen?

SAS erbjuder inte uppgradering via optiontown på Europarutterna, endast intercontinentalt.
Om du bokar Spanair så kan du försöka med optiontown, alla personer som finns i bokningen måste uppgraderas, dvs alla blir uppgraderade eller ingen. Har många gånger uppgraderat min familj(4 pers) via OT på Blue1 och dom har gått igenom.

Alla bokningsklasser(även dom riktigt billiga) kan uppgraderas. Om du lyckas med Spanair så blir din nya bokningsklass J, vilket betyder 200% intjäning både till Eurobonus & Aegean Miles/Bonus
 
Toppen