Senaste nytt

Nya First class på Lufthansa

Är inbokad på Lufthansa Frankfurt - Orlando på torsdag i deras nya First Class.
Någon som testat detta och kan ge en liten försmak av vad som väntar?
Förstår att man inte kan nyttja First Class terminalen i Frankfurt eftersom vi ansluter från Arlanda men First Class loungen i "vanliga" terminalen lär väl inte vara helt fel den heller.......
Kommer också att testa Cabforce som kommer och hämtar hemma i Stockholm och kör gratis till Arlanda lagom innan check in, inte helt fel:)
 

Jacob

Medlem
Här finner du två recensioner på Lufthansas nya första klass:
Lufthansa First Class Airbus A340 - BusinessClass.se
Lufthansa First Class Airbus A380 - BusinessClass.se

Du kan givetvis nyttja förstaklassterminalen i Frankfurt även vid byte men det kräver en liten promenad (gå till ankomstvåningen i terminal 1, ta vänster och passera taxiuppställningsplatsen, du ser terminalen rakt framför dig). För att det ska vara meningsfullt bör du också ha någorlunda med tid, jag skulle säga två timmar om du vill hinna äta och dricka något i lugn och ro.
 
Stort tack för snabba svar!
Vi har ca 1,5 timme i Frankfurt så inte så länge om man ska ta sig till First Terminalen kanske.
Dock får man väl privat bil till planet om man är på First Terminalen, vilket kan vara lite kul att testa:)
De flyger med 747-400 på denna sträcka.
 
Det får nog bli First Class loungen i Terminalen för oss, orkar inte stressa runt.
Läste lite om andra som rest i nya First och det är väl bara i 747-400 och 747-800 som man har en egen stol och säng, stämmer det? I Airbus så det väl stolen man gör om till säng?
Har Lufthansa check in vid SAS diskar på Arlanda fortfarande? Blir ingen First Class upplevelse där kan jag tänka mig, de på SAS vet väl inte vad First Class är:)
Är som sagt första gången att flyga First, förväntar mig bättre service än Business så man får väl se......
 

Glenn E

Medlem
747-400 har stol+säng. De andra LH F har det inte.
På 747-400 finns 8 stolar och 8 permanenta sängar på övervåningen.:p
 
En skön sak med boarding från gate, vilket du får om du går till FCL, är att du kan stå och mysa och se sådär helnöjd ut medan du ser alla andra stackare som måste trängas där bak. :p

Det är nog den bästa känslan som fanns när man flög i F. Komma gåendes från loungen o glida förbi alla och ner på sin egna gatebrygga mot planet ;)
 

VonMögen

Medlem
Stort tack för snabba svar!
Vi har ca 1,5 timme i Frankfurt så inte så länge om man ska ta sig till First Terminalen kanske.
Dock får man väl privat bil till planet om man är på First Terminalen, vilket kan vara lite kul att testa:)
De flyger med 747-400 på denna sträcka.

Bara att gratulera! Säng+stol kombin är det bästa jag testat när det gäller F stolar. Som nån nämnt så har ni för tajt connection för att vandra ner till FCT. Njut i FCL, riktigt bra den med. Om ni anländer med LH från ARN så får du hålla tummarna att ni parkerar remote :)
 
Toppen