Senaste nytt

Status Match till SAS Eurobonus Guld?

agehall

Medlem
Flyg ihop det. Det är ju inte direkt svårt att få EBG om man nu har nytta av det. Möjligen skulle jag kunna se att SAS skulle ge en match mot BAEC Gold eller FBP, men jag har aldrig hört talas om att de faktiskt gjort det.
 

fcx

Medlem
Klart att det går att flyga ihop, men det är ju ganska tråkigt att flyga innan kortet är klart.
Med tanke på den generösa tilldelningen av kort är det väl fullt möjligt att SAS skulle gå med på en matchning.
 
Klart att det går att flyga ihop, men det är ju ganska tråkigt att flyga innan kortet är klart.
Med tanke på den generösa tilldelningen av kort är det väl fullt möjligt att SAS skulle gå med på en matchning.

Man kan ju alltid hoppas. Jag är ju en person som aldrig reser i jobbrt utan enbart privat. För mig är de svårt att hinna med o byggs upp en status. Har silver hos SAS till 05/15 och sen nu Guld hos EK till 01/15. Skulle ju va skönt att få ha guldet hos SAS om man ändå flyger privat mycket med dem, men man kan ju inte förvänta sig de.
 

Frigidus

Medlem
Gjorde nyss ett försök att matcha mitt Flying Blue Gold utan framgång. Hade inga direkta förhoppningar men fick ett litet kryptiskt svar som jag tolkar att dom matchar mot Star Alliance program.

Thank you for your e-mail.

Please note that status match between frequent flyer programs could not be possible with those airlines, who are not Eurobonus partners and not Star Alliance partners.

Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member.


With best regards,

Eve T.
EuroBonus Member Service
Europe, Middle East and Africa
Scandinavian Airlines System
 

iRobert

Medlem
Please note that status match between frequent flyer programs could not be possible with those airlines, who are not Eurobonus partners and not Star Alliance partners.

Så, baserat på detta statusmatchar de alltså inom *A. "Eurobonus partner" är dock ganska vagt; syftas det på baspoängsintjäning, eller vad? Ping David, kanske är värt att testa..
 
Toppen