Senaste nytt

Hur tar man sig lämpligast till och från flygplatsen (CDG) och centrala Paris?

mry

Medlem
Ska till Paris om drygt två månader nu och funderar lite på hur man lämpligast tar sig till och från flygplatsen CDG.

Vi är 4 stycken så taxi eller kanske Uber känns som ett bra val eller har ni några andra förslag?

Vi ska från flygplatsen till Radisson Blu Hotel, Paris-Boulogne samt från Radisson Blu Hotel Champs Elysees, Paris till flygplatsen några dagar senare. (Man måste ju byta hotell även i Paris så man får fler stays på sitt clubcarlson konto!)
 

johansch

Medlem
Undvik iallafall RER-tågen. Blev ganska förvånad över hur långsamma/obekväma/varma/stundfulls överfulla och direkt otrevliga de var när jag besökte Paris för första gången i höstas vid en lång mellanlandning på CDG.

Taxi låter som en bra plan om ni är fyra.
 

Agö

Medlem
Taxi ja. Bör ligga runt 50 EUR eller strax under till Blu Champs. Ni kan dock bli sittande på ringen ett bra tag om ni kommer vid fel tidpunkt på dygnet.
 
Jag tog en taxi på taxameter till CDG från Champs Elysees sist, det gick på ganska exakt 50 EUR. Då flöt trafiken på ganska bra. Såg lite erbjudanden av de som står i ankomsthallen och kränger bilar, där låg priset runt 80 EUR in till stan.
 

mry

Medlem
Söker jag på uber så kostar det 50 euro för en "vanlig" bil och 80 euro för en "ordinarire uber" bil.
 

nota bene

Medlem
När ni är flera rekommenderar jag också taxi. Lokaltåget/t-bana fungerar också, men tar lite längre tid och är obekvämare. Om jag är själv privat brukar det bli budgetalternativ eftersom jag inte tycker det är värt €45 att spara en halvtimme.
 

agehall

Medlem
Jag försökte faktiskt testa tåget en gång. Men efter att ha försökt få tag på en biljett i en kvart, så gav vi upp och tog en taxi istället. Kan man inte franska är det inte lönt att försöka imho.
 

Unis

Medlem
Jag försökte faktiskt testa tåget en gång. Men efter att ha försökt få tag på en biljett i en kvart, så gav vi upp och tog en taxi istället. Kan man inte franska är det inte lönt att försöka imho.

Alla biljetterautomater har ju engelska som val. Jag har nog köpt biljetter till RER säkert 10-15ggr utan att kunna ett ord franska och aldrig haft några problem. Och håller man koll på skyltarna så brukar det inte vara några problem att passa in ett snabbtåg som inte stannar överallt.
 
Toppen