Senaste nytt

US Airways longhaul i Business class, har någon erfarenhet av detta?

Dr. Miles

Expert
Vi är många som har konto på US Airways Dividend Miles men jag kan tänka mig att en stor majoritet av oss har aldrig flugit med dem.

Jag är lite nyfiken på hur deras Business class (Envoy class) på longhaul flygningar är.
Business class stolen på deras Airbus A330 ser hyfsad ut. Det ser ut som en gammal modell av American Airlines nya Business class stol (eller Cathay Pacifics) på Boeing 777-300ER. Har någon erfarenhet av detta?

US Airways Envoy Suite
US_Airways_Envoy_Suite.jpg
(Foto: US Airways Press Release)

US Airways | The Envoy experience

Ping till Jacob.
Det finns inte någon data om US Airways flygningar i BC.se/dk/no:s Recensionssystem.
 

Alx

Medlem
Jag har flugit Long Haul ett par gånger med US Airways både i Y, "C" och före detta F. Dock har jag inte haft förmånen att fullt ut resa i den nya C stolen eftersom jag fick en före detta F stol istället för C stolen. F stolen hängde kvar in i det sista på FCO-PHL linjen. "Nya" Envoy ser (och var när jag provade den) mycket trevlig ut när man passerar förbi från planets bakre regioner.

Envoy suite liknar ganska mycket den stolen som SAS påstår att de ska byta till någon gång i framtiden.

US är i mitt tycke ett riktigt trevligt flygbolag även i luften. Jag har bara gott att säga om de.
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Mer intressant nu då US Airways kommer upp vid award sökning på AA, troligtvis ingen nyhet här på forumet men jag har missat det. Kommer AA upp på US också?
 
Toppen