Senaste nytt

"Ingen årsavgift första året" på Eurobonus Mastercard = bluff

magost

Medlem
Jag övertalada fru magost att skaffa EB Mastercard för att få poäng på alla utgifter där hon inte kan använda sitt Diners, eller mitt AMEX. Hon fick kortet precis innan nyår och hann göra ett inköp. Idag kom fakturan på 39kr + 395kr årsavgift!
Detta med "ingen årsavgift första året" var tydligen bogus, eller 3 dagar kalenderår :(

Ansök om SAS Eurobonus World MasterCard | SAS Eurobonus World MasterCard

Kanske vad man kunde vänta sig med tanke på att det är SEB kort som hanterar detta och de är ju (enligt min personliga erfarenhet) en av de större skojarorganisationerna söder om Kiruna.
Nu väntar vi bara på sign-up poängen som troligen INTE kommer heller...
 

dino_81

Medlem
Mitt SAS EB MasterCard hade ingen månadsavgift första giltighetsåret (dvs. inte kalenderår) och därefter har jag även SAS haft ett SAS EB Diners Club vilket gör att jag "endast" betalar för Dinerskortet. SAS EB MasterCard är "gratis" så länge man har ett Dinersdito. För EB Guldmedlemmar är det gratis med både Diners och MasterCard.

Är det ett SAS EuroBonus frugan har? Isf ska hon alltså inte betala för MasterCardet. Tror säkert att SEB (som även handhar Diners Club) löser detta efter ett samtal. Mina erfarenheter är att de är bra att ha att göra med.

Lycka till!
 

magost

Medlem
Intressant!
Jag hittar dock inte i någon information eller i villkoren att man skulle slippa avgiften om man har SAS EB Diners också :confused: (Frugan har SAS EB Diners sen tidigare) . Men vi får väl se imorgon vad kundservice säger.
 

Mickey

Medlem
För mig var det också gratis första året. Andra året då jag såg att dem dragit 395kr i årsavgift ringde jag dem och påpekade att jag hade hög omsättning på kortet och inte tyckte att jag skulle betala och det var inga konstigheter alls.
 

Xilan

Medlem
Första kalenderåret gratis. Det är solklart.

Nej, allvarligt talat hände detta två släktingar till mig som skaffade SAS EB Mastercard nu i december. Efter mejlkontakt med SEB kortservice har de medgett att något gått snett. Naturligtvis ska det inte vara några 395:- i årsavgift än på ett tag.
Jag rekommenderar alla drabbade att höra av sig till kortutgivaren för att få felet åtgärdat.
 

dino_81

Medlem
Jag hittar dock inte i någon information eller i villkoren att man skulle slippa avgiften om man har SAS EB Diners också :confused: (Frugan har SAS EB Diners sen tidigare) . Men vi får väl se imorgon vad kundservice säger.

Det gör faktiskt inte jag heller. Fick den informationen från SEB Kort när jag var i kontakt med dem. Läste i en annan tråd om ett erbjudande om just "två kort för priset av en" och det erbjudandet verkade vara tidsbegränsat.

http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/13628-sas-eurobonus-mastercard-med-sas-eurobonus-diners-club.html

Jag får göra en pudel om jag for med osanning och att två för priset av ett (ett som i det dyrare för Diners :rolleyes:) inte var något generellt. Återkom gärna efter kontakt med kundservice.
 

Magino

Medlem
Skaffade MC nu i julkalendern och även jag fick årsavgiften på månades faktura fast det skulle vara gratis första året. Efter ett samtal till kundtjänsten så tog det 30s för dem att ta bort avgiften. De sa att något fel hade inträffat. Något som var sjukt segt var kön till kundtjänst. De hade som allternativ att de kunde ringa upp när det blev ens tur som tur var. Det tog dem över 90 minuter innan de ringde upp.
 

magost

Medlem
Fru magost ringde AMEX kundtjänst idag, och det blev som tur var pudel direkt på det, inga problem.

Glömde fråga om dom kommer att kontrollerar alla dec/jan -fakturor nu eftersom flera verkar ha
drabbats av detta att döma av tråden. Det kanske "näste man" att ringa kan fråga ?

EDIT: Hon ringde givetvis MC kundservice inte amex :)
 
Last edited:

Jaws

Medlem
Jag fick samma räkning på 395:-
Efter att ha förklarat att det var SAS-kampanjen så fick jag en snabb rättning, så de' va' inga problem

Dock måste jag få ge kredd för försöket att försöka pracka på fru Jaws ett kort också :rolleyes: :p
 
Toppen