Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

mry

Medlem
Brukar inte postförskott räknas som kontantutag på korten? D.v.s. inga poäng - och ev. en avgift.

Det SKA väl göra det egentligen i många fall göra det men tror inte det gör det på många butiker för de flyttar räkningen på postförskott till vanliga kassan och du betalar precis som du skulle gjort om du t.ex. köpt mat. Det som dock blir lustigt här är att man kan se på mängden moms som redovisas stämmer med att du köper matvaror.
 
Det SKA väl göra det egentligen i många fall göra det men tror inte det gör det på många butiker för de flyttar räkningen på postförskott till vanliga kassan och du betalar precis som du skulle gjort om du t.ex. köpt mat. Det som dock blir lustigt här är att man kan se på mängden moms som redovisas stämmer med att du köper matvaror.

Hm, det låter som ett extremt felkonfigurerat kassasystem, det är ju ingen moms på postförskottet :)
 

mry

Medlem
Hm, det låter som ett extremt felkonfigurerat kassasystem, det är ju ingen moms på postförskottet :)

Det var precis det jag ville säga. Redovisar de moms till kortföretaget så blir det väldigt lite moms för att du t.ex. handlat mat. Fast och andra sidan det är ju precis så det blir om man köper presentkort t.ex.
 
Coop tar alltid Amex eftersom de beslutar centralt vilka kort som ska användas, i Ica är det varje butik som avgör vilka kort som gäller...
 

agehall

Medlem
Jag skulle tro att de flesta privata tandläkare i stockholmstrakten tar amex. Det kostar mindre för dem än det strul som kommer med att efterfakturera folk.
 

Booyaah

Medlem
Jag skulle behöva investera i en säkerhetsdörr och tänkte att det vore trevligt att få betala den med mitt Amex. Är det någon här som känner till någon säljare som erbjuder det?
 
Toppen