Senaste nytt

Air Berlin top bonus status challenge

olsson

Medlem
Har också gått in i challengen då jag med jobbets nya resepolicy även ska kolla in andra allianser än *A. Och i PE blir det ju ingen lounge. Får se om jag lyckats komma upp i 17k miles.

17k miles med OW eller 20 flights med AirBerlin/Niki. Men vem vill flyga fula niki ;) .

De svarade på en dag, tog två mail fram och tillbaka och allt var klart.
Mailade in 13.08.2013 och fick Card-status valid until: 31.01.2014

Edit: Det var med EBG jag matchade.
 

Jonas C

Medlem
Någon som vet om challengen fortfarande gäller? Har en resa med OneWorld i Januari, så det skulle vara trevligt att testa loungerna.
 

karho

Medlem
Kan bekräfta att detta fortfarande går fint. Matchade EBG till TopBonus Guld, fick guld fram till sista juni 2014 om jag inte flyger 17k miles eller 20 legs.
 

Jonas C

Medlem
Fick min challenge godkänd förra månaden. Statusen gäller fram tills sista maj och jag har fram till sista april på mig att tjäna ihop poängen. Fick drygt 6000 efter min senaste resa, så nu är frågan hur man får ihop resterande miles så billigt som möjligt. Har kikat lite på tabellen och det är rätt många flygbolag som bara ger 25-50% för sina biljetter, vilket även inkluderar högre bokningsklasser i Economy.
 

andyp

Medlem
Fikk samme statusmatch nå i januar, og kommer heller til å kreditere til BA. Her får jeg faktisk mye lettere OW Sapphire med mitt reisemønster, selv med AB sin challenge.
Letteste måten å samle poeng nok med AB tror jeg er å reise med nettopp AB da gullkortet gir 40% ekstra bonuspoeng som også er statushevende. Kommer det er godt tilbud i businessclass så får man dermed veldig mye poeng.
 
Toppen