Senaste nytt

Vilka flygbolag är bäst i Business class vid resa till New York ?

Peppex

Medlem
Flygbiljett direkt via flygbolag eller resebyrå 0 flygbolag är bäst ?

Hej

Nu har jag och min sambo äntligen ekonomi och möjlighet att resa bort några dgr från Stockholm Arlanda mellanlandning oklart var och till New York.

Vi älskar lyx så nu blir det business class ToR. :D :D :D
Mina frågor:
1) Vilket är bäst ekonomiskt att boka flygbiljetter via flygbolag eller resebyrå ?
2) Vilka flygbolag är bäst ang reser till New York med tanke på service, komfort och mat ?
Vi funderar på Britisch Airways eller Air France eller KLM eller Lufthansa ?

MVH Jesper
 

Peppex

Medlem
Vi vill resa från Stockholm Arlanda.
Vi vill resa till New York tur och retur.
Utresa 29/3-3014
Hemresa 3/4-2014 eller 4/4 -2014
Vara borta ca 5-6 nätter totalt
Två personer som reser tillsammans.
Vi vill resa i Busisness class.
Vi funderar på Britisch Airways eller Air france eller KLM eller Lufthansa, vilken är bäst med tanke på mat, komfort
och service ?
Budget ca 30000 kr per person, tillsammans blir det 60 000 kr
Det viktigaste för oss är komfort, mat och service på flygplanet, vilket flygbolag är bäst ?
Vi kan tänka oss mellanlandning både på utresan och hemresan.
 

Senator

Moderator
Här är prisbilden dina datum (hem 4:e)

RESA.JPG

Med dessa priser skulle jag åka:
ARN-LHR med BA
LHR-JFK med American Airlines (notera: med B777-300ER och inte B777-200)
JFK-LHR med British (utan ett C ;) ) Airways med en B747-400
LHR-ARN med British Airways

Alternativ åka med BAs unika service från London City till JFK

Finns massor av rapporter här inne om alla dessa bolag
 

TheEagle

Medlem
Här är prisbilden dina datum (hem 4:e)

Visa bifogad bild 23117

Med dessa priser skulle jag åka:
ARN-LHR med BA
LHR-JFK med American Airlines (notera: med B777-300ER och inte B777-200)
JFK-LHR med British (utan ett C ;) ) Airways med en B747-400
LHR-ARN med British Airways

Alternativ åka med BAs unika service från London City till JFK

Finns massor av rapporter här inne om alla dessa bolag

Håller med Senator! Skulle nog visserligen flugit ARN-LCY-JFK på utvägen med BA och deras A318. Det är en speciell och väldigt trevlig känsla. Sedan via LHR hem.
Och som Senator påpekade är AA ett alternativ. Se för guds skull till att det är en 777-300ER bara.

Superbra priser på BA,AA,AY och IB nu så hög tid att boka och spara hälften av flygbudgeten.
 

agehall

Medlem
Jag håller med Senator - den mjuka produkten på AF/KLM lär inte ha uppdaterats med hårdvaran, så det är inte ett speciellt bra val imho.

LH är inte heller speciellt mycket att skriva hem om i C. Det är väl inge fel på produkten, men den är inte lysande heller. Bland de bolag du nämner hade jag flugit med BA.

Ska man svara på din andra frågor så är det ingen större skillnad i pris om du bokar via resebyrå eller flygbolaget. Däremot kan du hamna i en massa onödiga problem om du bokar via resebyrå så mitt råd är alltid att undvika dessa så långt det går.

Till sist, om du nu älskar lyx, så kommer du att bli besviken. Business class är inte en lyxprodukt - då är det first du ska ha. Business class är en bra produkt för de som vill komma fram bekvämt och med bra service. Detta är kanske lyx jmf med economy, men det är fortfarande rätt långt ifrån first...
 

andyp

Medlem
KLMs Crown Lounge 52 i AMS skilte seg ikke negativt ut i forhold til andre typiske businesslounger jeg har besøkt, men vil uansett ikke vektlegge lounger på denne turen da man kan få korte greie connection tider både på tur og retur.
Syntes også at KLM og AF i luften har blitt meget bra den siste tiden og er iallefall like gode som både Swiss, Brussels, BA, AA. Iallefall med nevnte konfigurasjoner. Blir nok mye smak og behag her, og tror det skal mye til for å bli veldig skuffet...
Lite OT : Det går fint å få luksusfølelsen i business, men da er det sandkasseselskapene som gjelder. Qatar vil jeg fremheve hvor feks Biz i 787 kan måle seg med de aller fleste First produkter i både hård og mjukvara :)
 
Toppen