Senaste nytt

Motionera medan du väntar på flyget på Åbo flygplats

Jacob

Medlem
Det är en forskare på Åbo universitet som kommit på idén. Han anser att det är dumt att vi spiller tid på att bara sitta och vänta på flygplatserna och att vi skulle kunna använda tiden bättre. Därför har man nu installerat träningsredskap i transithallen på Åbo flygplats som man kan använda medan man väntar…
 

Jacob

Medlem
Det är en forskare på Åbo universitet som kommit på idén. Han anser att det är dumt att vi spiller tid på att bara sitta och vänta på flygplatserna och att vi skulle kunna använda tiden bättre.

Därför har man nu installerat träningsredskap i transithallen på Åbo flygplats som man kan använda medan man väntar för att få lite extra motion. Motionsredskapen kommer inledningsvis finnas under en tre månaders testperiod.

Åbo flygplats erbjuder motion för väntande resenärer | Yle Nyheter | svenska.yle.fi
 

Magino

Medlem
Känner att jag inte vill att den bredvid mig ska ha kört värsta workouten och inte ha tillgång till dusch innan flyget. Kan förstå ett gym i loungen men inte träningsredskap ute i terminalen.
 

Gnopps

Medlem
Jo, en bra idé men är sällan klädd i kläder jag vill träna i på flygplats. Mitt träningstips är istället att alltid gå i alla trappor, mellan terminaler, etc. på flygplatser.
 
Toppen