Senaste nytt

Nästan guldstatus

twiggs

Medlem
Men varför ha gränser överhuvudtaget om man sedan skulle kunna förhandla bort dem? Så du får sålla dig till oss andra och flyga ihop dina 3' poäng.
 

MarcusC

Medlem
Om du har några resor inplanerade med SK efter kvalificeringsperioden går ut kan du kanske höra med eurobonus om de kan fixa "till det". Annars är det nog en "poängresa som krävs"..tyvärr har ju inte SAS så många special erbjudanden i business&economy extra, men kanske en resa GOT-CPH-ARN-GOT i business/extra borde räcka? Eller nåt längre i ekonomi via CPH/ARN ex vis CDG eller MXP ? Kolla bara bokninsklass innan..
 
Rent spontant känns det som att 3000p är lite mycket att försöka förhandla om. Inom 1000p borde egentligen inte vara något problem om man har mer inbokat och säkert kommer fortsätta flyga.
 

EBGGOT

Medlem
Kollega försökte för nått år sedan, sas vek sig inte ens ett poäng!

Lägg din tid på att boka en mileage run istället ....
 

Jonas C

Medlem
Tjaa, det går ju alltid att flyga Business Saver med SWISS. För dryga 4-tusenlappen ska du nog få ihop de poäng du behöver. Visste förvisso inte att folk kvalificerade till EBG med poäng nuförtiden ;)
 

twiggs

Medlem
Visste förvisso inte att folk kvalificerade till EBG med poäng nuförtiden ;)

Så ovanligt är det faktiskt inte. Fast din tanke bevisar bara att det finns för många Eurobonus Gold som det är (och sedan blir folk här upprörda eller dylikt för att man knappt inget får).

Jag tycker personligen: minst 20 leg med SAS Group och minst 40-45' poäng (och 10 leg och 20' poäng för Silver) för att uppnå guldstatus. Innan dess, när nästan envar ombord på SAS flygningar är EBG (eller åtminstone EBS) så finns det ingen anledning för SAS att erbjuda någon som helst extraservice än den som redan erbjuds för dessa passagerare.
 

Bryant

Medlem
Jag har faktiskt lyckats förhandla mig till att stanna kvar som EBS när jag egentligen skulle ner till EBB. Det var säkert tio år sedan och jag vet inte hur många poäng jag hade kvar till EBS. Jag skulle nog inte göra om det idag.
 
Toppen