Senaste nytt

Klicka på rätt månad när ni bokar flyg som avgår i februari/mars

Dr. Miles

Expert
Jag bokade biljett för avresa i slutet av februari men jag klickade på fel månad så det blev mars istället. :eek:: Jag upptäckte inte det direkt utan jag gjorde det när jag såg min bokning i CheckMyTrip.
Turigt nog SAS har 24 timmars gratis avbokning så skadan var inte verkställd.

Därför vill jag vänligt påminna er om att dubbelkolla vilken månad din flight skall avgå.
 

EricT

Medlem
Detta har hänt mig för några år sedan på Swiss. Jag ringde call centret efter några timmar när jag upptäckt felet (eller om det var dagen efter) och jag fick boka om (det var 4 biljetter) utan kostnad. Det var någon prisdiff på ca 1000kr totalt. Snyggt av Swiss.
 

nota bene

Medlem
Jag har gjort detta fel också, men upptäckte det i tid!

En gång lyckades jag välja fel år... Det var en drop-down som spökade.
 

johhenrik

Medlem
Själv har jag stått vid inceckning när de säger... uhmmm... din flight är om en månad. :) Dock var det SAS som hade gjort fel, då jag hade ringt dem kvällen innan o sagt jag ska resa imorgon. Det är måååånga år sen, innan man hade alla bra online tjänster etc, så det var lite svårare att kunna kontrollera. :)
 

karho

Medlem
Bra tips att dubelkolla!
Ett bra sätt att upptäcka sånt här tycker jag är att exportera bokningen från CheckMyTrip eller flygbolagets egna hemsida som visar bokningen (BAs är bra tycker jag), till den kalender man använder på datorn (om man använder sån). Då ser man snabbt om något blivit galet eftersom den då inte importeras till "rätt" dag, antingen någon dag fram/tillbaks eller hela månader.
 

Pho

Medlem
Har aldrig missat med fel månad, men däremot så har jag gjort bort mig när det gäller flyg som avgår strax efter midnatt och därmed bokat på fel dag.
 
Toppen