Senaste nytt

Hur är Business class hos American Airlines och Iberia longhaul?

Transit

Medlem
Hej,

Ska pröva flyga med något nytt och har sökt forumet samt Flyertalk för färska upplevelser av följande business klass resa, men inte hittat så mycket, så ställer helt enkelt frågan här om någon har egna upplevelser som de kan dela med sig av?
Har inte så höga förväntningar på AA flighten men hoppas lite mer på IBERIA men vet väldigt lite om dem. Förstår inte ens om det är deras nya C klass klass jag ska åka med eller ej?
Flyger oftast med SAS plus alt C klass på long haul vilket jag är väldigt nöjd med trots den omoderna hårda produkten som de erbjuder.

Följande info på min nästkommande flight:

IBERIA - IB 4176
MON 20JAN CDG JFK 1100 1340
RESERVATION CONFIRMED- I BUSINESS
AA 0045 FLIGHT OPERATED BY AA AMERICAN AIRLINES
EQUIPMENT:BOEING 767-300/300ER

IBERIA - IB 6250
SUN 26JAN JFK MAD 1700 0620
RESERVATION CONFIRMED- I BUSINESS
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A330-300

Någon som vet något mer om dessa bolag och de flygplan de kör med?

Mvh,

Transit
 

Storsteffe

Medlem
AA har ryckt upp sig de senaste åren, har dock inte åkt 767 med dom. Tror inte du blir allt för besviken om du är nöjd med SAS.
Boeing 767
men det hade du väl hittat själv. Iberia har jag noll koll på.
 

Transit

Medlem
AA har ryckt upp sig de senaste åren, har dock inte åkt 767 med dom. Tror inte du blir allt för besviken om du är nöjd med SAS.
Boeing 767
men det hade du väl hittat själv. Iberia har jag noll koll på.

Japp flygplanstypen har jag lite koll på, det är mer själva business klass produkten de erbjuder hur den är (både mjuka och hårda).
Har dålig koll på dessa bolag, om det är uppdaterat eller gammalt och slitet och har haft lite svårt och hitta info om detta.
Plus alltid kul att höra folks erfarenheter.

Så hoppas helt enkelt lite mer nu på AA än tidigare... :)
 

Storsteffe

Medlem
Framför allt är det ju den mjuka produkten som blivit bättre men det har även kommit mycket nya plan till AA på senare tid, 1 nytt plan i veckan skryter dom själva med:confused: AA var på mitten av 90-talet helt enkelt bäst när det gällde den mjuka produkten(flög mycket på USA då) och tycker att de är på väg åt rätt håll nu igen även om det är långt kvar till glansdagarna som jag aldrig tror man får uppleva igen :(

Hoppas inte för mycket nu bara, brukar bli platt fall då och det är stor variation beroende på vilken crew man får...
 

TheEagle

Medlem
AA:s 767-300 brukar vara rätt slitna. Man känner att det är ett relativt gammalt plan. Stor skillnad mot deras nya 777-300ER.
Sätena är väl komfortmässigt ungefär som SAS medan SAS businesscabin är betydligt mycket trevligare och ljusare.
Service kan vara antingen heaven eller nästan hell. Kan variera oerhört från person till person i besättningen.
Maten brukar vara helt ok.
IB:s 330 är nya och har deras nya businessclassstol som verkar vara riktigt trevlig. Skulle jag själv absolut vilja testa.
Har bara flugit intra europe med IB i C och där är de helt ok. Gillar du rom så passa på att beställa en Flor de Cana. De brukar ha den lastad fast de själva många gånger inte vet om det.
 
Last edited:

JensE

Medlem
Har inte så höga förväntningar på AA flighten men hoppas lite mer på IBERIA men vet väldigt lite om dem. Förstår inte ens om det är deras nya C klass klass jag ska åka med eller ej?
Eftersom du flyger en IB A330-300 så är det nya C klass.

Jag åker också denna kombination av flygbolag och plan om ca 2 månader.
Har inte så höga förväntningar så kan bara bli bättre än mina förväntningar :)
 

Senator

Moderator
Jag har inte åkt med AA B763, men det är "lie-flat". Om det är samma mat & dryck som vi hade på AA100/101 tar jag gärna denna över BAs motsvarighet på resorna LHR-JFK-LHR.

Iberia har jag inte åkt med...
 

JensE

Medlem
Om du har Chooza Tikka Masala som val på American Airlines prova den. Bästa jag ätit i luften oavsett klass.
Lite spicy så en varning om man inte gillar lite starkare mat.
 
Toppen