Senaste nytt

Vilket Hyatt i San Francisco

Mr.T

Medlem
Hej,

Ska åka till San Francisco i sommar, och undrar vilket Hyatt som är bättre. Hyatt Regency San Francisco eller
Hyatt Fisherman's Wharf. Ska använda poäng så det kommer att kosta lika mycket då både är kategori 4.

Vilket skulle ni föredra?
 
Last edited:

Mr Carter

Medlem
Jag har bara bott på Hyatt Regency (2011 för poäng) så jag kan inte jämföra hotellen sinsemellan men det var helt okej, ett typiskt "Regency" hotell. Däremot så tyckte jag nog att det låg lite avsides i förhållande till t.ex Fishermans Wharf och Lombardi street.
 

rvarttinen

Medlem
Hyatt Regency verkar ligga i Financial District, Fisherman's Wharf är ju Fisherman's Wharf - vissa delar rätt så turistigt. Men kanske lite livligare än den första. Dock, en liten bit från mycket, skulle jag säga ...

Fisherman's Wharf, det finns en del rätt bra men enklare restauranger, vid den andra lokationen finns det också bra restauranger, men lite allt som oftast klassigare ...

Själv brukar jag inte bo på Hyatt och kan endast kommentera läget. Brukar boka in mig vid Union Square eller strax i närheten (t.ex. W på 181 Third Street) och jag skulle nog kolla på Grand Hyatt SF (faktiskt bott där en gång för länge sedan!); det ligger alldeles vid Union Sq. med bra läge till det mesta och nära till den s.k. "Cable Car" till just Fisherman's Wharf om ni vill prova den (första gången i SF är det nästan ett måste! :) .. det går att åka andra vägen också, förstås ).
 

Mr.T

Medlem
Hyatt Regency verkar ligga i Financial District, Fisherman's Wharf är ju Fisherman's Wharf - vissa delar rätt så turistigt. Men kanske lite livligare än den första. Dock, en liten bit från mycket, skulle jag säga ...

Fisherman's Wharf, det finns en del rätt bra men enklare restauranger, vid den andra lokationen finns det också bra restauranger, men lite allt som oftast klassigare ...

Själv brukar jag inte bo på Hyatt och kan endast kommentera läget. Brukar boka in mig vid Union Square eller strax i närheten (t.ex. W på 181 Third Street) och jag skulle nog kolla på Grand Hyatt SF (faktiskt bott där en gång för länge sedan!); det ligger alldeles vid Union Sq. med bra läge till det mesta och nära till den s.k. "Cable Car" till just Fisherman's Wharf om ni vill prova den (första gången i SF är det nästan ett måste! :) .. det går att åka andra vägen också, förstås ).

Tack för svaret, du som verkar ha koll på SF vart brukar du bo?
 

rvarttinen

Medlem
Tack för svaret, du som verkar ha koll på SF vart brukar du bo?

Tack själv! Helst bor jag på W San Francisco, ligger på 181 Third St. i ett område som kallas South of Market, i och med att det ligger söder om Market St. Inte alls långt från Union Square och det mesta i shoppingväg ... W är ett design hotell - fräscht, kul och hippt! Har pool inomhus och ett bra SPA.

Lite billigare är Westin St:Francis precis vid Union Square. Lite äldre och mer klassiskt. Men, helt ok. Bra frukost! Det finns ett otal hotell i området, och jag har inte provat speciellt många av dem. Brukar oftast bo på något i SPG-kedjan (W, Westin, Sheraton, Luxury Collection, etc.) och de har några till i området.

Några tips vad gäller SF:
- om ni planerar att besöka Alcatraz så boka och köp biljetter online dagar, helst veckor, innan så slipper ni besvikelsen av att få vänta flera dagar på att få åka ut till fängelseön.
- det kan bli rätt kallt och rått i San Francisco stad, en del dagar (framför allt juni, juli) kan det bli tät dimma (oftast på morgonen). Om ni inte tar med er fleecetröjor så passa på och köp några som det första ni gör på plats. Åker man sedan några mil inåt landet (t.ex. till Sonoma och Napa) så kan temperaturen stiga (soligt och torrare) till drygt 30 grader!
 

Martensson

Ny medlem
Hade en långweekend i San Fransisco och bodde på Hyatt Fishermans Wharf eftersom jag tyckte att det låg bra till i förhållande till turiststråken och det är ett helt ok hotel men inget speciellt. I efterhand så tycker jag att hade jag kunnat bott en bit ifrån utan problem då vi gick/cyklade ganska mycket och rörde oss inte bara i det området. Hotellet ligger ett par gator ifrån där allt folk rör sig så jag upplevde det inte som ett bullrigt hotel.

Hyatt Regancy hade vi en convention på med jobbet och visst ligger det lite off (ca 20 min gång till Wharf) men inget som störde, men allt beror ju på vad man tänkte göra.

Skulle jag välja igen av dessa två så blir det nog Wharf + Cykel
 

lowflyer

Medlem
Kan skriva under på att Grand Hyatt San Francisco vid Union Square är ett mycket bra hotel om det är Hyatt som lockar.
Nyrenoverat är det och längst upp i hotellet finns en bar som serverar enklare käk där man har en fantastisk utsikt över staden!
Edit: Hittade en bild som är tagen från baren på våning 36 i hotellet:
Hyatt_SF.jpg

Union Square är ju som sagt mitt i shopping, restauranger osv.
Gångavstånd till Chinatown och är man morgonpigg (det är man ju) och gillar man att promenera så kan man mycket väl ta en promenad genom Chinatown hela vägen till Fishermans Warf via Lombard Street.
Coit Tower är värt ett besök också när man ändå är på det hållet. Fin utsikt! Förhoppningsvis. (allt beroende på dimman).

Hyra en cykel någonstans vid Fishermans Warf och cykla över Golden Gate bridge är trevligt.
Om man känner för det kan man cykla hela vägen till Sausalito där man kan ta en lunch/glass och sen ta båten "hem" igen.

Golden Gate park är också värt ett besök
 
Last edited:

Mr.T

Medlem
Tack för alla era svar. Nu ska jag endast vara i SF i två nätter. Jag och sonen ska besöka Berkley, alltså kommer vi inte att spendera så mycket tid inne i själva SF, därför spelar läge inte så stor roll. Finns det något annat hotell som ligger lite off men som ni skulle rekommendera.
Jag gillar executive lounges, hur är Hyatt lounger i SF, har ni någon erfarenhet av dem i USA? Har endast prövat dem i Asien och Europa. Finns det något annat hotell, för en rimlig peng, som har en riktigt schysst lounge? :)
 

agehall

Medlem
Finns det något annat hotell, för en rimlig peng, som har en riktigt schysst lounge? :)

I USA? LOL.

De flesta lounger du hittar på hotell i USA är riktigt usla jmf med Europa och Asien. Det finns bra, men då får du nog räkna med att hosta upp en del kulor för hotellet också...
 

rvarttinen

Medlem
Tack för alla era svar. Nu ska jag endast vara i SF i två nätter. Jag och sonen ska besöka Berkley, alltså kommer vi inte att spendera så mycket tid inne i själva SF, därför spelar läge inte så stor roll. Finns det något annat hotell som ligger lite off men som ni skulle rekommendera.

Ok - ännu viktigare med research (som du gör lite nu!) och planering... det finns en hel del att se och göra i SF.
Närmaste till Berkley och lite off, men säkerligen helt ok. Inte bott på just detta hotell själv, men Four Points (Sheraton budgetmärke?) har visat sig ok på andra ställen:
Starwood Preferred Guest - Hotel Offers and Loyalty Program spg.com

.. men då är du på andra sidan Bay Bridge. Om du vill åka in till SF med bil så får du betala broavgift. Det går också tunnelbana (Bay Area Rapid Transit | bart.gov).
 
Toppen