Senaste nytt

Går inte att boka bonusresa på sas.se just nu

Thornado

Medlem
Hade några poäng som skulle gå ut nu i slutet av januari, så jag har bokat en resa åt min syster (GOT-LLA t.o.r) för dem.
Nu behövde hon göra en ändring i denna resa, och eftersom jag ju sett att det inte funkar att göra online, så ringde jag EBG-numret för att fixa detta.

Personen jag pratade med konstaterade (som jag trodde) att det skulle vara en bättre idé att boka av den existerande resan och boka en ny istället för att slippa ombokningsavgiften. Problemet var dock att hon inte kunde/fick göra det åt mig gratis, eftersom resan låg "för långt" framåt i tiden (utresa om ca 10 dagar, vilket i min värld knappast räknas som lång tid). Enligt henne så fick de bara göra bokningar för resor som skulle avgå tidigast på måndag nästa vecka, annars måste man vänta tills onlinesystemet kommer igång igen. Hon kollade antalet lediga awardplatser på de aktuella flighterna och konstaterade att det "troligtvis" skulle gå bra.

Tycker dock att det ändå är lite fånigt att de inte kan fixa detta åt mig gratis när det ju inte går att boka online nu.... (Inte minst eftersom jag redan hade pratat ett antal minuter med denna person som nu hade all relevant information, så kostnaden för hennes tid var ju redan där)
 

Flood

Medlem
Det var ju lägligt att en användarundersökning trillade upp på sas.se idag:

Skärmklipp.PNG

Hmm, skall man ge 1 eller 2 poäng kanske? :) Fast felet att systemet inte alls fungerar är iofs inte med under exempel på driftsäkerhet...
 

FFS

Medlem
Nu har Sas uppdaterat infon. Tyvärr till det sämre:
"Vi arbetar för att lösa problemet, och förväntar oss att allt ska fungera som vanligt igen på onsdag 15 Januari."
 

Johan_G

Medlem
Dom har en väldigt intressant tolkning av begreppet driftsäkerhet, hoppas inte att dom tolkar begreppet flygsäkerhet på samma sätt.
 
Toppen