Senaste nytt

Bangkok "stängs"

MLE

Medlem
En liten varning ifall någon ska till Bangkok under veckan.
Någon från BC som kanske redan är där och kan dela med sig lite info om hur läget är?

"Thailändsk opposition försöker i dag "stänga" Bangkok. Många större trafiknav blockeras, och blockaderna förväntas orsaka stora trafikproblem i huvudstaden. UD uppmanar svenska resenärer att iakta försiktighet."

Bangkok "stängs" i dag | Utrikes | SvD
 

Magino

Medlem
Lämnade Bangkok i morse. De skulle stänga av sju större korsningar inne i bangkok och demonstrationen skulle börja kl 09.00. Har sett lite bilder från en vän som jobbar vid Nana (sukhumvit) för en timme sedan och den delen är iaf helt avstängd och fylld av demonstranter. Så om man ska åka inne i bangkok räkna med att det kommer ta tid och att vägar är stängda.
 

marbe166

Medlem
Jag har precis anlänt till Bangkok, tog expresståget från flygplatsen till Makasaan-stationen och taxi därifrån till mitt hotell. Jag upplevde det som lugnt på stan, så vi passerade väl inga oroskorsningar.
 
K

KavlingeDude

Guest
Skall dit under två veckor. Som det ser ut så kommer vi nog att cancellera. Det mest pga av våra lessons learned från förra gången det "begav" sig - 2010. Då hade jag "turen" att efter 3 veckors arbete råka ut för att flygplatsen stängdes den dagen jag skulle åka hem = intressant upplägg för den "nya" hemresan.

Skall man bo i ngn "förort" och inte inne i smeten så är det väl OK enligt några av mina kollegor som är där nu. Rama, Sukhumvit och Wattana är stängda och turister släpps inte in på vissa delar. Skottlossning har förekommit så kan ma skjuta (he-he) på det hela skall man nog göra det. Ser ut just nu som om feb/mar kommer att innebära en intressant och tålamodsprövande period för mig och min familj.
Om jag cancellerar blir det 3 v Thailand -> Mexico 2 v för att avsluta med Kina 2 v :(
Om det sker så har ftg lovat att betala biljetter till fam under sportlov (får se var man är då :))
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag har precis anlänt till Bangkok, tog expresståget från flygplatsen till Makasaan-stationen och taxi därifrån till mitt hotell. Jag upplevde det som lugnt på stan, så vi passerade väl inga oroskorsningar.

Definiera "stan"
 
Toppen