Senaste nytt

Champagne före start, SAS Business longhaul

johhenrik

Medlem
Jag flög CPH-PVG igår och jag bad om Champagne innan start. Fick till svar: "We are not allowed to open up a bottle before take-off". Antar de inte är tillåtna av SAS då, för inte finns det väl en lag i Danmark som säger att man inte får servera alkohol innan take-off iaf? :)
 

FF#1

Medlem
Man upphör aldrig att förvånas över lagar och regler, fick tex. Inge skumpa med Asiana i F, FRA-ICN före start... Story, We are not allowed...
 

fcx

Medlem
Jag flög CPH-PVG igår och jag bad om Champagne innan start. Fick till svar: "We are not allowed to open up a bottle before take-off". Antar de inte är tillåtna av SAS då, för inte finns det väl en lag i Danmark som säger att man inte får servera alkohol innan take-off iaf? :)

Det var uppe i någon annan tråd att det hade med skatteregler att göra, har jag för mig.
 

Adam

Medlem
Skitsnack….Brussels Airlines serverar skumpa innan take off inn an europa från CPH…get är för att spare, för de måste betala MER skatt. Det är inte otillåtet
 

Paby

Medlem
Skitsnack….Brussels Airlines serverar skumpa innan take off inn an europa från CPH…get är för att spare, för de måste betala MER skatt. Det är inte otillåtet

"We are not allowed" kan mena "we are not allowed as per company policy" eller hur. "Not allowed" översätts inte "olagligt".
 
Toppen