Senaste nytt

Varmgaraget på Stockholm/Arlanda under SkyCity

Jag och Traveller har mötts en gång i varmgaraget under SkyCity - hur många av er andra har hittat dit? Jag har nämnt detta garage som kostar 360 kronor per dag för många resenärer och dom flesta hade inte en aning om att det ens existerade ett riktigt inomhus-varmgarage på Arlanda...
 

Roger J

Medlem
Sist jag parkerade där var bilen täckt av ett grått lager damm när jag kom tillbaka. Efter ett par dagar. Måste vara något fel på ventilationen i garaget. Bilen hade helt klart mått bättre av att stå ute. Mitt i vintern är det dock trevligt att ha en varm bil utan snö och is på som väntar.
 

sembl

Medlem
Jag använder mig av den när jag står max två dagar. Annarsär jag kompis med Beta då jag är borta oftast 5dagar.
 

agehall

Medlem
Jag har parkerat rätt mycket där. Det är jättesmidigt att komma upp mitt i sky city och skönt att veta att man har en varm bil när man kommer hem efter någon vecka utomlands.

Har sett att det faktiskt är riktigt prisvärt om man förhandsbokar, men det har jag inte testat.
 
Jag har parkerat rätt mycket där. Det är jättesmidigt att komma upp mitt i sky city och skönt att veta att man har en varm bil när man kommer hem efter någon vecka utomlands.

Har sett att det faktiskt är riktigt prisvärt om man förhandsbokar, men det har jag inte testat.

Jag upptäckte förhandsbokningen för ett år sedan. Den har sparat mycket pengar. Ända kravet är att man bokar 24 timmar innan man ska "checka-in" bilen. För det mesta finns samtliga garage tillgängliga för förhandsbokning. Priser växlar hela tiden mellan garagen och parkeringarna, någon form av revenue management tillämpas.

Varmgaraget vid Sky City är favoriten. Många gånger erbjuds det till riktigt bra priser.

Första gången med förbokad och förbetald parkering blev jag förvånad. Bommen åker upp automatiskt när man kommer till "betalstationen", det finns kameror som läser av nummerplåtarna. Samma sak när man checkar-ut.

Parkering på Stockholm Arlanda Airport - boka online - Swedavia | Stockholm Arlanda Airport
 

agehall

Medlem
Den har sparat mycket pengar.

Näe, det är just därför jag inte använt den. Frugan hade tjänstebil och all parkering via hennes bensinkort ingick. Alltså använde man bensinkorten för att checka in/ut i P-hus. Men skulle man förskottsbetala blev det ju jätteomständigt om man skulle ha ersättning för det, så det var smidigare att bara köra på kortet.
 

FF#1

Medlem
Har parkerat där några gånger, betalat med förbokning. Har ofta varit riktigt bra pris.
Extra smidigt när man ankommer med små barn sent på kvällen. Bara att gå ner till bilen och åka hem.
 
Toppen