Senaste nytt

Multi-city biljett till Sydamerika

Agö

Medlem
Hej

Vi planerar en två-tre veckor lång tripp till Sydamerika i mars 2012 och tänker oss följande upplägg.

- CPH/ARN-BUE
- BUE-SCL
- SCL-RIO
- RIO-CPH/ARN

Efter att ha sökt på diverse multi-flightsökmotorer kan jag konstatera att det blir dyrare att boka mf för hela resan.

Min tanke var därför att köra multi-flight första och sista sträckan och köpa fristående biljetter till BUE-SCL och SCL-RIO.

Några frågor:

1. Vad skulle ni rekommendera med tanke på att vi är två personer (en från ARN, en från CPH) som gärna vill flyga tillsammans från Europa till BUE? Flög AF i somras (CPH/LHR/ARN - CDG - SFO, LAS-ATL/SLC/SEA - CDG - CPH/LHR/ARN. Billigast på marknaden.

2. Har någon erfarenhet av AZ eller IB till Sydamerika?

3. Tips på vettiga flygbolag på de sydamerikanska sträckorna (BUE-SCL, SCL-RIO)?
 

Dr. Miles

Expert
1. Vad skulle ni rekommendera med tanke på att vi är två personer (en från ARN, en från CPH) som gärna vill flyga tillsammans från Europa till BUE? Flög AF i somras (CPH/LHR/ARN - CDG - SFO, LAS-ATL/SLC/SEA - CDG - CPH/LHR/ARN. Billigast på marknaden.

Stockholm - Madrid - Buenos Aires // Rio de Janeiro - Madrid - Stockholm kostar ca 8.500 SEK inkl. skatter och uppåt med IBERIA.

3. Tips på vettiga flygbolag på de sydamerikanska sträckorna (BUE-SCL, SCL-RIO)?

LAN.
Det kostar ca 1.500-1.600 SEK inkl. skatter för Buenos Aires - Santiago(stop) - Rio de Janeiro.
 

Alf

Medlem
Bortsett från gamla flygbolag från öststatstiden är AZ och IB de inom Europa jag inte skulle välja att åka med. Kolla BA dom kör ju en drive just nu på billiga biljetter och även KLM.
 

Agö

Medlem
Stockholm - Madrid - Buenos Aires // Rio de Janeiro - Madrid - Stockholm kostar ca 8.500 SEK inkl. skatter och uppåt med IBERIA.



LAN.
Det kostar ca 1.500-1.600 SEK inkl. skatter för Buenos Aires - Santiago(stop) - Rio de Janeiro.

Tack. AF kör ju fantastiska matarflygningar från både ARN och CPH i samband med de flesta interkontinentala flygningarna. Tveksamt om det gäller för IB/AZ.

Fick också upp LAN vid sökningen. I särklass billigast. Erfarenhet av detta bolag någon?
 

Agö

Medlem
Bortsett från gamla flygbolag från öststatstiden är AZ och IB de inom Europa jag inte skulle välja att åka med. Kolla BA dom kör ju en drive just nu på billiga biljetter och även KLM.

Ja, också klart skeptisk till IB och AZ. Tack för tipsen om BA och KLM (även om man får upp de flesta KLM-flighter som alternativ vid sök på AF:s hemsida).
 

Dr. Miles

Expert
Tack. AF kör ju fantastiska matarflygningar från både ARN och CPH i samband med de flesta interkontinentala flygningarna. Tveksamt om det gäller för IB/AZ.

Fick också upp LAN vid sökningen. I särklass billigast. Erfarenhet av detta bolag någon?
Jag har bara positiv erharenhet av LAN.
De hjälpte oss(min fru och mig) när IBERIA ställde till ordentligt.
Upplevelsen onbord var också bra. Trevlig personal.
 

Bryant

Medlem
Jag skulle även vilja slänga in TAM. De flyger från ett antal flygplatser i Europa. Jag har endast flugit inrikes med dem, A330 och A320, men jag rekommenderar dem ändå. Bra benutrumme, bra service osv.
 
Toppen