Senaste nytt

Children's meal

johannesa

Medlem
Hej!

Ingen flygfråga är för liten att fundera över. Här kommer en av de mindre stora:
Jag ska ut på två flygningar inom några veckor tillsammans med min femåriga dotter och undrar om det är smart eller osmart att beställa children's meal till henne.

Först flyger vi BA i C, ARN-LCY och sen LHR-ARN tillbaka.

Efter jul åker vi SK via CPH till BKK, också i C-klass.

Är det nån som har erfarenhet av children's meal på BA och/eller SK? Är det snäppet vassare i C eller är det samma children's meal som i Economy?


/j
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Kan bara svara för SAS-segmenten. Vet ju inte hur din dotter är med maten. Men jag har ångrat mig de gånger jag beställt barnmat i C på långflygen. Det har varit Economy-mat nämligen. Åtminstone för mina barn har någon av de vanliga Business-valen varit bättre alternativ. Sedan finns ju mackor etc på buffén om det skulle krisa.
 

johannesa

Medlem
Kan nu rapportera från BA. Min dotter fick en riktig C-meal med en påse med färsk frukt och en twix som största skillnad mot min. Huvudrätten var dock bangers and mash med vita bönor och det kanske inte var nån succé. Kanske går det hem hos engelska barn.
Mycket snälla och trevliga flygvärdinnor dock som försäkrade sig om att hon inte ville byta till vuxen-kycklingen men hon var nöjd så länge hon fick äta upp Twixen trots att det inte var lördag.
 
Toppen