Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

i6niol

Medlem
Jag har lyckats uppgradera med Optiontown på sträckan CPH-NRT från Y till C men det var 2012 så det kan ju ha ändrats.
Dock kan det ju fortfarande vara omöjligt att uppgradera på tillbakavägen NRT-CPH.
 

taxvalp

Medlem
Jag har lyckats uppgradera med Optiontown på sträckan CPH-NRT från Y till C men det var 2012 så det kan ju ha ändrats.
Dock kan det ju fortfarande vara omöjligt att uppgradera på tillbakavägen NRT-CPH.

I teorin kan alla SAS longhaul vara omöjliga att uppgradera - om man råkar köpa biljetten i Japan. Så här skriver SAS till sina återförsäljare:
Exception: No upgrading permitted on flight SK984 and for all tickets with point of sale Japan.
 
Slängt iväg min första OT.

OSL-EWR-OSL
SK907 / SK 908
16/1-19/1 - 2014

2 st t/r Go-biljetter för 6982 NOK
OT för två personer T/R Go - > Plus för 604 Euro = 5000 NOK
Totalt: 11 982 NOK

Kollar på SAS hemsida, som anger 25 892 NOK för 2 personer i PLUS med samma resa.

Åkte exakt samma datum förra året. Dock ingen OT då, men kommer ihåg att Economy var i stort sett full då.
Måste ju säga att det vore fantastiskt om denna gick igenom,

Priset hade gått ner från 188 Euro till 178 Euro nu för en Businesss-uppgradering på SK907, så slog till på det.
 
tänkte göra ett försök att få en uppgradering CPH - NRT via optiontown, men när jag slår in mina detaljer får jag tillbaka att det är fel efternamn kontra bokningen. Jag har dubbelkollat med SAS och efternamnet är korrekt i bokningen och vad anger till optiontown. Är det någon som har råkat ut för detta förut? får inget svar från optiontown? hur göra?

Jag har fått exakt samma svar som du och det är inget fel på mitt efternamn. En del hävdar ju att rutten ifråga inte kan uppgraderas. Avvaktar svar från OT.
 

abacklund

Medlem
Jag har fått exakt samma svar som du och det är inget fel på mitt efternamn. En del hävdar ju att rutten ifråga inte kan uppgraderas. Avvaktar svar från OT.

Jag väntar också på besked och fick samma felmeddelande när jag skulle kolla status på deras sida. Blev lite orolig att det blir nåt knas med min request så jag malande kundservice men dom svarade bara att min förfrågan är "pending upgrade decision".
Antar att dom har nåt knas med sina system eftersom det inte bara var min bokning som hade fel efternamn.

Fråga, om man kollar på SAS.se och det inte går att köpa Go (och knappt nån Plus eller Business) då borde det väl vara ganska safe med upg?
 

mha321

Medlem
Jag har fått exakt samma svar som du och det är inget fel på mitt efternamn. En del hävdar ju att rutten ifråga inte kan uppgraderas. Avvaktar svar från OT.

Jag är ganska säker på att "fel efternamn" är deras catch-all felmeddelande som du får upp om de inte vet vad som faktiskt gick fel. Systemfel, helt enkelt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen