Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Tror inte mina favoriter finns i Michelin guide eller kommer finnas där någonsin, om de har nu hört om vad det är. NYC är om mat från hela världen, dygnet runt:
1. Gyros kart vid Hilton Club på 54th and 6th Ave. Finns det något bättre än lamm med ris kl.2 på natten? Gå till den som har längsta kön, det är det gott.
2. 2 Bros. pizza, Astor place, mellan 1st and 2nd Ave. $0.99 per slice. Gå dit efter STOMP och känn pulsen.

För allt annat finns Yelp, MenuPages och Michelin Guide.
 

GOTATH

Medlem
The Loeb Boathouse inne i Central Park. Ät gott med the upper class $$
Grimaldis i Brooklyn. $ Känd pizzeria, men lång kö för att komma in (och pizza smakar bättre i Sverige:eek:)

Ett billigare ställe kan vara ett gatustånd bredvid Waldorff Astoria. God kebab för några få dollar;)
 

rvarttinen

Medlem
Peter Luger. Steak. $$$$. cash only boka
Cipriani Soho. $$$
gramercy tavern. $$$$
lunch på Jean georges. Prix fixe. $$$
Gotham bar & Grill. $$$$
le Charlot. $$
Carnegie Deli. $$
Tao har suverän hot and sour soup. Cool inredning. $$$
lavo. Italiensk bistro. Grym nattklubb. $$$
sushi yasuda eller masa. $$$$.
haru sushi. Bra för pengarna. $$
wings på Mickey mantles.
Barbuto meat packing. Italian. $$
burger på PJs
Alla som senator skrev är bra.
Frukost på pastis.


Många bra förslag på tråden och listan ovan som jag ska ta till mig och prova en del nästa gång i NYC.

Vill dock passa på och ge 1+ på Gramercy Tavern. $$$$
... hade en ritkigt bra upplevelse där i somras. Tipp topp mat, service, vinslista, ..!.. boka bord (!) verkar alltid vara fullt.

Hade tänkt prova, och hade bokat bord på, the Loeb Boathouse (lake side) i Central Park efter tips från kompisar. Men, 'Irene' kom i vägen den gången. Får bli nästa gång ...
 
Last edited:

WCFCP

Medlem
Kanske blir att prova Gramcery Tavern då. Såg ut som en trevlig meny. Plus att priserna verkade rimliga också för en bra middag.
 

Concorde

Founding Member
Så länger man inte går Full Retard med vinerna är priserna i NYC bra. Bättre än i Stockholm.
Ett par ställen till som rekommenderas:

Devon & Blakely på 5th Av mitt emot Biblioteket och Bryant Park. Varför kan vi inte ha delis som dessa i tråkiga Sverige?
Keens Steakhouse i midtown. Ett par tusen pipor i taket. Bra kött.
Standard Bar & Grill, Meat Packing. Mest för vibben.
Gillar starkt The Capital Grille på West 51. Power bar.
Vill man ha en tokig middag med liveband är The Darby kul.

Senator nämnde Dim Sum i China Town. Oriental Garden på Elizabeth Street är bra.
Är du ända i krokarna rekommenderar jag ett par drinkar på Apotheke. 3 minuter från Oriental Garden på Doyers Street.
 

WCFCP

Medlem
Så länger man inte går Full Retard med vinerna är priserna i NYC bra. Bättre än i Stockholm.
Ett par ställen till som rekommenderas:

Devon & Blakely på 5th Av mitt emot Biblioteket och Bryant Park. Varför kan vi inte ha delis som dessa i tråkiga Sverige?
Keens Steakhouse i midtown. Ett par tusen pipor i taket. Bra kött.
Standard Bar & Grill, Meat Packing. Mest för vibben.
Gillar starkt The Capital Grille på West 51. Power bar.
Vill man ha en tokig middag med liveband är The Darby kul.

Senator nämnde Dim Sum i China Town. Oriental Garden på Elizabeth Street är bra.
Är du ända i krokarna rekommenderar jag ett par drinkar på Apotheke. 3 minuter från Oriental Garden på Doyers Street.

Vilket är bäst av Keens och Peter Luger Concorde? Du råkar händelsevis inte ha besökt Sara Beths?
 

flapps

Medlem
Tror inte mina favoriter finns i Michelin guide eller kommer finnas där någonsin, om de har nu hört om vad det är. NYC är om mat från hela världen, dygnet runt:
1. Gyros kart vid Hilton Club på 54th and 6th Ave. Finns det något bättre än lamm med ris kl.2 på natten? Gå till den som har längsta kön, det är det gott..

Håller med på detta.. :) klockrent val mitt natten. När jag bodde på Hilton första gången förstod jag inte varför ALLA stod i den kön. Det var bara att sålla sig till massan och prova. Hur bra som helst :)

Såg några andra förslag som jag också gillar. Bl.a Balthazar är riktigt bra om man gillar skaldjur.
Kan varmt rekommendera The River Café $$$$ Absolut topp 3 som jag har käkat i New York
Lever house tycker jag också är bra $$$
Per Se $$$$$ är ju outstanding om du gillar fine dining och har kontakter i New York så du kan få ett bord ;)

Ha en trevlig resa / flapps
 
Toppen