Senaste nytt

Bästa business class till New York

Ska till New York i februari tillsammans med min Fru och tre-årige son. Vilket bolag har bästa business class? Är det Air France eller BA? Eller någon annan?

Tacksam för tips!

Mathias
 

Malu

Medlem
Välkommen hit Stenhammar@mail.com !
Om du redan är medlem i något bonusprogram så är det en bra idé att titta på något bolag inom den allians du "tillhör". Sedan är det också bra att kolla vilka kampanjer som finns - och där har faktiskt BA riktigt bra priser till NYC i Business just nu. Dessutom en bra produkt. Annars är jag alltid positiv till Swiss eftersom det är inom Star Alliance. SAS kanske inte är bäst men det finns direktflyg från Sverige. Så - att det handlar inte bara om Bästa Business (det kommer alla här ha olika åsikter om... ;)) utan det finns många parametrar att väga in i optimeringen...
 
Last edited:
Tack Malu för snabbt och superbra svar! När jag reser med nya bolag brukar jag alltid se till att gå med i deras program. Därför är det av underordnad betydelse för oss. Komfort och pris känns viktigare. Flög BA business till Jamaica tidigare i vintras. Det var helt okej. First hade varit trevlig, men de priserna är omöjliga att försvara för en sådan kort resa tycker jag...

Mathias
 

agehall

Medlem
Bästa business till NYC skulle jag tro Emirates eller Ethiad har, men det kanske inte var vad du letade efter.

Jag föreslår att du går in under Flyg - BusinessClass.se och tittar på vad medlemmar har skrivit om olika produkter. Det går nog inte att säga att ett visst bolag är överlägset bäst från EU för alla eftersom kraven varierar och alla tycker olika.
 

Senator

Moderator
Med tanke på att ni har barn med hade jag föreslagit United direkt från Arlanda till Newark. Bättre stol, mat och IFE än vad SAS har och skulle även säga BA. Normalt är besättningen f.d. Continental och Newarkbaserade och alltid trevliga i min erfarenhet.
 

gusten

Medlem
Instämmer med Senator. Med barn är det skönt att slippa transfer och UA är smidigast och har bättre komfort än SK direkt från ARN. Tydligen händer det att man får tanka i New Foundland ibland om det är motvind, men det är väl av underordnad betydelse.
 

TheEagle

Medlem
Som det har nämnts ovan har BA väldigt bra priser under påsk. Att flyga via London City Airport är ett mycket trevligt alternativ till bästa businessclass tycker jag.
 

Alf

Medlem
Skall du flyga med barn skall du definitivt göra allt för att slippa byte. Det är så struligt att göra byte att det inte är värt det för bättre business. Jag hade på nyligen avslutande resa från KUL byte i Paris och det var en pina, nu är CDG visserligen den värsta flygplats att göra byten på, speciellt om man byter terminal. Välj du SAS eller United, jag har inte åkt United från Arlanda har för mig dom flyger 757 och jag tycker den känns lite trång på en så lång sträcka. SAS business från Arlanda duger mycket väl när det gäller komfort även om det inte är det bästa. Jämfört med allt strul som kan uppstå vid byte överväger fördelarna i bekvämlighet och tidsvinst.
 
Toppen