Senaste nytt

Vad göra på Oslos Gardermoeni 4 timmar?

Jag och en kompis åker här i början på Januari till Fort Lauderdale med Norwegian. Anledningen till att det blev Norwegian var att han vunnit ett presentkort på Fritidsresor och de i sin tur har bokat in oss på Norwegian trots mina invändningar (men jag ska inte klaga för mycket eftersom han bjuder mig!). Problemet är bara att vi har fått en härlig transfertid på 4 timmar och 40 minuter i Oslo (och känner jag Norwegian rätt finns det viss risk för ytterligare tid).

Vad finns det att göra i Oslo i över 4 timmar? Är det någon mening att betala sig in i OSL-loungen? För någon SAS-lounge lär vi ju knappast komma in på (trots guldkort). Eller finns det andra spännande aktiviteter man kan roa sig med i trakten medan man väntar?

SAS-museet verkar tyvärr stängt när vi är där annars hade ju det kunnat vara ett alternativ också.
 
Last edited:

flapps

Medlem
Du kan ju också köpa in dig i Sas loungen för 249 Nok. Kosta väl väl detsamma i Osl loungen.. Annars är det inte mycket som händer på den flygplatsen mer än att dom bygger om litevarstans.

/flapps
 
Tack för era snabba svar!


Det där skulle ju kunna vara ett alternativ. Ska prata med min kompis. Är ju faktiskt där nu på lördag den 11:e.

Du kan ju också köpa in dig i Sas loungen för 249 Nok. Kosta väl väl detsamma i Osl loungen.. Annars är det inte mycket som händer på den flygplatsen mer än att dom bygger om litevarstans.

/flapps

Vilken lounge är bäst? Är det SAS-loungen tro?

Vete fan det, 180kr en väg ...:D

Låter lite saftigt kanske bara för en rundtripp med tåg utan något speciellt att göra i Oslo.
 

Jacob

Medlem
Fyra timmar på Gardermoen låter långt och tråkigt. Jag skulle nog åkt in till Oslo och tagit en promenad på Karl Johan. Visst är Flytoget dyrt men det är det på Gardermoen också, och riktigt så kul är inte OSL-loungen.

SAS museet är väl annars trevligt om man är flyghistoriskt intresserad och ligger på flygplatsområdet men kräver en buss eller taxifärd.

Du kan ju också köpa in dig i Sas loungen för 249 Nok. Kosta väl väl detsamma i Osl loungen.
Funkar inte eftersom man måste flyga SAS eller Wideroe för att få komma in.
 
Toppen