Senaste nytt

Priority Club koder 2014

ESSA

Medlem
När jag skapade konto samt registrerade koder var tanken att boka hotell inom gränsen för giltighetstiden på koderna. Nu blev det inge så.
Istället har jag två nätter i London bokade på Holiday inn express.

Går det att lösa?

Går det att skapa ett nytt konto och registrera nya koder?
Fast måste rummet bokas efter koderna registrerats?

Kan man ta reda på vilka koder man bör undvika i samband med andra?
 
Ni får ursäkta en ny amatör... De koderna som finns för Elite Member Next Stay Bonus, ger det poäng enligt att man var en Elite member eller ger de faktiskt status Elite Member?

Om det nu skulle vara det sistnämnda, hur snabbt får man tillgång till statusen?

Jag har inte ens registrerat mig för ett kort idag, men har 16 nätter i Florida under slutet mars/början april som jag inte bokat ännu och tänkte att detta kanske kunde vara en början. Funderar lite på vilken / vilka kedjor man skulle satsa på.
 

Homer

Medlem
Ni får ursäkta en ny amatör... De koderna som finns för Elite Member Next Stay Bonus, ger det poäng enligt att man var en Elite member eller ger de faktiskt status Elite Member?

Om det nu skulle vara det sistnämnda, hur snabbt får man tillgång till statusen?

Jag har inte ens registrerat mig för ett kort idag, men har 16 nätter i Florida under slutet mars/början april som jag inte bokat ännu och tänkte att detta kanske kunde vara en början. Funderar lite på vilken / vilka kedjor man skulle satsa på.

Nja, det är snarare så att de inte fungerar om du inte har minst Guld eller uppåt.
Men de gör ju status match så det borde inte vara så svårt att ordna.
Dessutom, även om du öppnar ett helt nytt konto får du vara med på the Big Win
https://bigwin.ihg.com/amer/us/en/l...m_mmc=OSMAM_thirdparty_GL_TBWSpring14_DEFAULT

I Florida finns det ju MASSOR med IHG hotell så det låter ju som ett bra val.
 

Patrick

Medlem
Jag hade en stay mellan 27/12 och 3/1 på Crowe Plaza Paris.

Jag fick ca 29k elitepoäng och 15k bonuspoäng för denna stay som kallas i poängutdraget "overlapping stay". Poängen kom in idag 7/1.

Men kollar jag Big Win så fick jag varken punkter för 2013 års Big Win där jag saknade bl.a. lördagsnatten (som jag nu då klarade) eller 2014 års Big Win som står på 0 punkter...

Är overlapping stay problematiska generellt eller ska jag maila till ihgrewardsclub@ihg.com alt. skriva en "missing points claim"?

Jag kommer såklart vänta veckan ut innan jag gör något, men jag tänkte jag skulle kolla med er proffs innan så jag inte jobbar i onödan. ;)
 

johhenrik

Medlem
När det gäller promos så har jag ringt dem. Jag har ringt dem, fått mina poäng för min stay som saknades, samt poängen för promos, sen har jag upptäckt att poängen för promos kommit en gång till några dagar senare. Så jag antar det körs en körning lite då och då för promotions.

Om det bara gäller en stay dock som inte räknats korrekt, alltså inte poäng i sig, skulle jag nog avakta. Vill minnas det brukar ta några dagar för big-win-aktiviteter att loggas.
 

David

Medlem
Jag har erfarat att registrering av poäng på kontot och uppdatering av Big Win inte alltid sker samtidigt.

Jag var precis inne och kollade och min stay som löpte 28/12-1/1 har hamnat i 2013 års Big Win nu i dagarna.
 
Toppen