Senaste nytt

Är SAS Skandinaviens svar på Ryan Air?

Dr. Miles

Expert
Och Thai sprayade planet just innan avgång till London häromdagen, med dörrarna stängda och alla passagerare ombord (bryggor användes). Personalen använde handskar och munskydd så det är nog inte så nyttigt om man gör det ofta, men som passagerare så blir det ju så sällan man berörs (om man nu inte pendlar till Asien eller andra destinationer detta görs)...

Mvh
/NotRyan

OT svar.
Jag tror att det är långt giftigare att andas in t ex i Beijings gata i en kvart än att andas in antiinsektsprayen några minuter.

EDIT: tilläggsinfo
Asahi Shimbun skrev:
Survey: Breathing bad air in Beijing like smoking 21 cigarettes

The survey found that exposure to the poor air quality levels was comparable to lighting up 25 high-tar cigarettes in Guangzhou, 21 cigarettes in Beijing and nine cigarettes in Shanghai and Nanjing, respectively, if readings taken in these cities on a monitoring day were converted to cigarettes in the tar equivalent.

A professor at Tsinghua University sounded a warning against episodes of high concentrations of PM 2.5, or particulate matter of 2.5 micrometers or less, suspended in the air.

“If the air quality index in the form of PM 2.5 concentration hits 300, it would amount to smoking 20 cigarettes a day,” the professor said.

Källa: Survey: Breathing bad air in Beijing like smoking 21 cigarettes - AJW by The Asahi Shimbun
 
Last edited:

agehall

Medlem
Som tidigare frekvent resenär till Afrika kan jag bara säga att sprayning av kabinen är SOP 1A. Det kan ske i princip närsomhelst medan dörrarna är stängda men oftast sker det medan man taxar ut mot startbanan. Det har dock hänt att man gjort det precis innan landning också.

Jag har aldrig sett någon som haft problem med sprayen och kan inte sjäv säga att jag haft det heller. Möjligen luktar den lite illa, men annars märks den inte.
 

nilsson

Medlem
Och för att komplettera topic så har Ryan Air plastsäten och inga stolsfickor, så där är det lättstädat. Jag har inte hört talas om dåligt städade Ryan Air-plan från mina föräldrar, som bor nära Skavsta och ibland gör 100:- ToR över dagen för att fika på någon av deras destinationer.
 
Toppen